|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۲۶۹۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۰
چند تن از نمایندگان عراقی در واکنش به انتشار فایل صوتی منتسب به یکی از فرماندهان عراقی که در آن برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) جاسوسی می‌کند، خواستار محاکمه این فرمانده خاطی و اخراج نیروهای آمریکایی شدند.
 چند تن از نمایندگان عراقی در واکنش به انتشار فایل صوتی منتسب به یکی از فرماندهان عراقی که در آن برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) جاسوسی می‌کند، خواستار محاکمه این فرمانده خاطی و اخراج نیروهای آمریکایی شدند.

به گزارش فارس، نمایندگان پارلمان عراق در واکنش به انتشار فایل صوتی مکالمه‌های یکی از فرماندهان ارتش این کشور و جاسوسی او برای آمریکا، این اقدام را «خیانت بزرگ» خواندند و خواستار تحقیق در این باره شدند.

«حسن سالم»، نماینده عراقی از فراکسیون «صادقون» جاسوسی فرماندهی عملیات الانبار برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را «خیانت بزرگ» علیه عراق خواند و گفت که این جاسوسی کافی‌ است که فرمانده عملیات الانبار محاکمه شود. این نماینده گفت که مسئولیت خون‌هایی که در حملات آمریکایی‌ها ریخته شده است، بر عهده این فرمانده است.

به دنبال انتشار فایل صوتی مکالمه منتسب به سرگرد «محمود الفلاحی» با یکی از عناصر عراقی سیا آمریکا در شبکه‌های داخلی عراق، وزارت دفاع این کشور به دستور وزیر دفاع به این مسئله ورود کرد و خواهان اجرای تحقیقات برای کشف حقایق شد.

در این فایل صوتی که شامل دو مکالمه الفلاحی با عنصر اطلاعاتی آمریکایی است، او موقعیت‌ها و مختصات نیروهای الحشد الشعبی عراق را در اختیار نیروهای آمریکا قرار می‌دهد.

نماینده عراقی مذکور از دولت و پارلمان عراق خواست با توجه به افشای جاسوسی الفلاحی، هرچه سریعتر نیروهای آمریکایی را از عراق خارج کنند.

او گفت: «با توجه به تهدید‌های آمریکا علیه عراق از طریق جاسوسی و حمله به مواضع نیروهای امنیتی، بر دولت و پارلمان است که سریعا نیروهای آمریکایی را از عراق خارج کنند».

«کریم علیوی»، دیگر نماینده عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق بود که به این افشاگری و جاسوسی واکنش نشان داد و گفت که کمیسیون مذکور سرگرد محمود الفلاحی را بابت فایل منتشر شده، فراخوانده و مورد سوال قرار خواهد داد.

به گزارش شبکه سومریه، این نماینده عراقی همچنین گفت که کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق بعد از انجام تحقیقات، نتایج آن را به منظور ارائه آن در جلسه آتی و رأی گیری در مورد آن، در اختیار رئیس پارلمان و پس از آن در اختیار دولت قرار خواهد داد.

علیوی اتفاق پیش آمده را بسیار خطرناک خواند، از این جهت که بین یک فرمانده عملیات نظامی در استانی که وضعیت آن همچنان از نظر امنیتی متشنج است و یکی از عناصر اطلاعاتی کشوری که متهم به حمایت از تروریسم است، تماس‌های مستقیم و هماهنگی صورت می‌گیرد.

الحشد الشعبی سال ۲۰۱۴ بنا به فتوای آیت‌الله سید علی سیستانی، از مراجع تقلید عظام شیعه، مستقر در نجف اشرف مبنی بر جهاد کفایی در برابر گروه تروریستی داعش که مناطق زیادی از عراق را به اشغال خود درآورده بود، تشکیل شد. این نیروهای مردمی در کنار سایر نیروهای مسلح عراق نقش مهمی در شکست داعش و بازپس‌گیری مناطق اشغالی داشتند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین