|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۲۶۶۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
براساس این قانون بجز رئیس جمهوری، معاون او و شماری از مقامات بلند پایه، سایر کارمندان در ادارات دولت فدرال ملزم به رعایت این قانون که در سال ۱۹۳۹ به تصویب رسید، هستند.
 یک سازمان نظارتی فدرال آمریکا گفته است که کلین کانوی، مشاور ارشد دونالد ترامپ به دلیل انجام آنچه فعالیت‌های سیاسی ممنوع خوانده شده، باید از کار برکنار شود.

به گزارش ایسنا، دفتر مشورتی حقوقی که یک نهاد مستقل فدرال است، گفته که خانم کانوی "قانون هچ" ( Hatch Act) را نقض کرده که طبق آن کارمندان دولت فدرال در زمان تصدی سمت‌های دولتی از تبلیغات برای نامزدهای انتخاباتی و فعالیت‌های جناحی منع هستند.

براساس این قانون بجز رئیس جمهوری، معاون او و شماری از مقامات بلند پایه، سایر کارمندان در ادارات دولت فدرال ملزم به رعایت این قانون که در سال ۱۹۳۹ به تصویب رسید، هستند.

این سازمان نظارتی افزوده که کانوی "چندین بار" قوانین را نقض کرده و مرتکب "تکرار جرم شده است."

کانوی از استراتژیست‌های کهنه‌کار حزب‌ جمهوریخواه است.

به گزارش بی.بی.سی کاخ سفید توصیه این سازمان را از نظر "حقوقی دارای اشکال" و"بی سابقه" دانسته است.

این ادعاها مربوط به اظهاراتی می‌شود که کانوی در جریان انتخابات سنا در ایالت آلاباما در سال ۲۰۱۷ در تلویزیون ایراد کرد. در این اظهارات او از کاندیداهای مشخصی حمایت و یا علیه آن‌ها موضع گیری کرده بود.

دفتر مشورتی حقوقی که سازمانی مستقل است، در بیانیه‌ای گفته که "تخلفات" خانم کانوی اگر بدون مجازات باقی بماند به معنای آن است که از این پس سایر کارکنان دولت فدرال ملزم به رعایت محدودیت‌های "قانون هچ" نیستند.

به گفته این سازمان "اقدامات او، پایه اساسی سیستم دموکراتیک را که حاکمیت قانون است، از بین می‌برد."

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا باید تصمیم بگیرد که توصیه این سازمان برای اخراج کلین کانوی، مدیر کمپین انتخاباتی‌اش در سال ۲۰۱۶ را اجرا کند یا نه.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین