|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۲۶۴۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۹
در ادامه تعرضات رژیم صهیونیستی، یک فروند قایق توپدار ارتش این رژیم حریم آبی لبنان را نقض و به قایق ماهیگیری لبنانی شلیک کرد.
 در ادامه تعرضات رژیم صهیونیستی، یک فروند قایق توپدار ارتش این رژیم حریم آبی لبنان را نقض و به قایق ماهیگیری لبنانی شلیک کرد.

به گزارش فارس، یک فروند قایق توپدار ارتش رژیم صهیونیستی جمعه شب «حریم آبی لبنان» را نقض کرد.

 به گزارش «خبرگزاری رسمی لبنان» در بیانیه روز شنبه نیروهای مسلح لبنان در این خصوص آمده که یک فروند قایق توپدار ارتش رژیم صهیونیستی ساعت 21:25 تا 22:00  جمعه شب، حریم آبی لبنان در منطقه «راس‌الناقوره» واقع در جنوب  این کشور را نقض کرد.

در این بیانیه آمده که این قایق توپدار با استفاده از برخی تجهیزات خود مزاحمت‌هایی را برای یک قایق ماهیگیری لبنانی که در داخل آب‌های این کشور حضور داشت، ایجاد کرده است.

در بخش دیگر این بیانیه با اشاره به شلیک این قایق ارتش رژیم صهیونیستی به سوی قایق لبنانی در ساعت 22.20  آمده که این حادثه خساراتی را برجای نگذاشت و شلیک‌ قایق صهیونیستی به هدف اصابت نکرد.  

 ارتش لبنان اعلام کرده که موضوع نقض حریم دریایی این کشور  از سوی رژیم صهیونیستی با هماهنگی نیروهای موقت سازمان ملل در لبنان (یونیفل) در حال بررسی است.

لبنان در زمینه ترسیم مرزهای آبی با رژیم صهیونیستی اختلاف دارد. بیروت تلاش می‌کند با تسریع در روند ترسیم مرزهای دریایی عملیات حفاری برای اکتشاف نفت و گاز از بلوک نفتی شماره 9 در دریای مدیترانه را آغاز کند.

در حالی‌که قطعنامه 1701 سازمان ملل متحد به دنبال جنگ سال 2006 بین لبنان و رژیم صهیونیستی به تصویب رسید و هدف از آن جلوگیری از تکرار تنش بین دو طرف بود، اما رژیم صهیونیستی علی‌رغم هشدارهای مقامات لبنانی به طور متوسط در ماه 150 بار حریم هوایی، زمینی و دریایی لبنان را نقض می‌کند.

 در همین زمینه یکی از قایق‌های توپدار این رژیم هفته گذشته نیز حریم آبی لبنان را نقض کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین