|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۴
کد خبر: ۲۶۳۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۰
وزیر یمنی که ماهها اجازه خروج از عربستان را نداشت پس از ورود به استان المهره یمن مورد استقبال وسیع مردم قرار گرفت.
 وزیر یمنی که ماهها اجازه خروج از عربستان را نداشت پس از ورود به استان المهره یمن مورد استقبال وسیع مردم قرار گرفت.

به گزارش فارس، «محمد عبدالله بن کده» وزیر یمنی دولت منصور هادی پس از ماهها ممنوع‌الخروجی، توانست عربستان سعودی را ترک کرده و (جمعه) وارد استان المهره یمن شود.

به نوشته پایگاه خبری شبکه الجزیره، این شخصیت مخالف سیاست‌های سعودی در یمن، پس از ورود به استان المهره، مورد استقبال بالای اهالی قرار گرفت. استان المهره یمن در ماههای گذشته صحنه اعتراضات شدید ضد سعودی بود.

«محمد عبدالله» در نوامبر ۲۰۱۷ پس از اینکه با حضور نظامی و اقتصادی عربستان سعودی در استان «المهره» در شرق یمن مخالفت کرد از استانداری عزل و به سمت «وزیر مشاور» منصوب شد. یک منبع یمنی در یازدهم اردیبهشت گذشته به الجزیره گفته بود که «عبدالله بن کده» به مدت سه ماه است که امکان خروج از ریاض را ندارد.

خود وی نیز گفته بود که از سوی دولت منصور هادی به ریاض فراخوانده شده بود اما زمانی که در فرودگاه «ملک خالد» قصد بازگشت به یمن را داشت، مأموران سعودی مانع او می‌شوند.

هفته گذشته نیز وکیل «عبدالله بن کده» از دولت سعودی خواسته بود تا اجازه خروج از عربستان را به وی بدهند. او همچنین گفته بود که شرایط استان المهره بحرانی است و اعتراضات ضد سعودی و تحصن‌ها همچنان ادامه دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین