|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۲۶۳۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
کیوسک داران فقط مالکیت فیزیک کیوسک‌ها را دارند و آنچه که به عنوان مصوبه مجلس برای دادن حق کسب و پیشه عنوان می‌کنند صحیح نیست چرا که ما در استفساریه‌ای از اداره کل حقوقی ریاست جمهوری این اطمینان را حاصل کردیم که مصوبه کسب و پیشه بر اساس مصوبه دیگری نقض شده است و این افراد هیچ مالکیتی بر زمین محل فعالیت خود ندارند.
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با تاکید بر اینکه در قرارداد منعقد شده با کیوسک داران در سال ۱۳۷۴ تاکید شده که هیچ مالکیتی برای زمینی که در آن مشغول فعالیت هستند ندارند تاکید کرد: کیوسک داران فقط مالکیت فیزیک کیوسک‌های خود را دارند.

تحصیلی در تشریح روند اخذ اجاره و یا در حقیقت بهای خدمات شهری و افزایش آن گفت: اگر مقرر بود بر اساس نرخ واقعی و آن چه که توسط کارشناسی دادگستری تعیین شده بود بهای خدمات شهری یا اجاره را از کیوسک داران دریافت می‌کردیم رقم بالایی حدود پنج میلیون تومان را باید دریافت می‌کردیم اما با توجه به اینکه این قشر زحمت کش هستند و موارد زیادی را باید در معیشت آنها در نظر می‌گرفتیم نهایتاً این افزایش برای دوره جدید قراردادها به یک تا دو میلیون تومان رسید.

وی افزود: این نرخ در سه سطح بر اساس موقعیت جغرافیایی کیوسک‌ها یک میلیون تومان، یک میلیون و پانصد هزار تومان و دو میلیون تومان تعیین شده است. باید به این نکته توجه کرد که بازرسی کل کشور در نامه‌ای درباره نرخ بهای خدمات شهری این کیوسک‌ها قید کرده بود که این کیوسک‌ها درآمدهای بالایی دارند البته ما معتقدیم درآمد بالا برای همه این کیوسک‌ها در هر نقطه شهر نیست اما باید این بها با درآمدها تطبیق داشته باشد. البته این افراد مالیات خود را هم برابر آنچه که قانون تعیین کرده است پرداخت می‌کنند.

وی ادامه داد: کیوسک داران فقط مالکیت فیزیک کیوسک‌ها را دارند و آنچه که به عنوان مصوبه مجلس برای دادن حق کسب و پیشه عنوان می‌کنند صحیح نیست چرا که ما در استفساریه‌ای از اداره کل حقوقی ریاست جمهوری این اطمینان را حاصل کردیم که مصوبه کسب و پیشه بر اساس مصوبه دیگری نقض شده است و این افراد هیچ مالکیتی بر زمین محل فعالیت خود ندارند.

وی تاکید کرد: متأسفانه کیوسک‌ها تنها برای عرضه نشریات مجوز دریافت کرده‌اند ولی پس از گذشت سال‌ها بدون هماهنگی تغییر رسته داده و علاوه بر دخانیات به فروش مواد سوپرمارکتی نیز دست زدند.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین