|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۲۶۳۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
به گفته تحلیلگران و معامله‌گران، پس از این‌که قیمت‌های طلا روز دوشنبه حدود ۲۰ دلار افزایش یافت و به بالای مرز ۱۳۰۰ دلار صعود کرد، معامله‌گران روز گذشته به سودگیری پرداختند.
قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر خوش‌بینی‌ها پیرامون مذاکرات تجاری میان واشنگتن و پکن که نگرانی‌های سرمایه‌ گذاران را برطرف کرده و ارزش دلار و سهام را تقویت کرد، کاهش یافت.

 هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۲۹۵.۵۴ دلار رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و در ۱۲۹۶.۱۰ دلار ایستاد.

به گفته پیتر فانگ، مدیر معاملات شرکت بازرگانی فلزات ارزشمند وینگ فانگ، روند رشد قیمت طلا محدود شده، زیرا سرمایه‌گذاران همچنان به دلار علاقه‌مند هستند و به نظر می‌رسد که طلا در مرز ۱۳۰۰ دلار با مقاومت روبه‌روست.

دلار در اوایل معاملات بازار آسیا ثابت بود اما این ارز روز سه‌شنبه از اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که تنش‌های اخیر در جنگ تجاری با چین را کم‌اهمیت شمرده بود و اصرار داشت مذاکرات میان دو کشور دچار فروپاشی نشده است حمایت یافت.

دلار قوی‌تر معاملات طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر می‌کند.

همزمان بازارهای سهام آسیا خوش‌بینی محتاطانه‌ای به تحولات تجاری میان دو کشور پیدا کردند با این حال احتمال ادامه اختلافات به طور کامل منتفی نشده است.

بزرگترین عامل محرک برای افزایش قیمت طلا که در چند هفته اخیر در بازه محدودی معامله شده است روز دوشنبهپس از این‌که چین اعلام کرد روی شماری از کالاهای آمریکایی تعرفه‌های تلافی‌جویانه وضع خواهد کرد، پیش آمد.

به گفته تحلیلگران و معامله‌گران، پس از این‌که قیمت‌های طلا روز دوشنبه حدود ۲۰ دلار افزایش یافت و به بالای مرز ۱۳۰۰ دلار صعود کرد، معامله‌گران روز گذشته به سودگیری پرداختند.

بر اساس گزارش رویترز، فعالان بازار اکنون به شماری از آمار اقتصادی از اروپا چشم دوختند تا به ارزیابی وضعیت سلامت اقتصاد جهانی بپردازند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۴.۷۸ دلار ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۸۵۲.۲۵ دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۱ درصد افزایش یافت و ۱۳۳۶.۹۵ دلار معامله شد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین