|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۲۶۲۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
پارک شهر یکی از ارزشمندترین و قدیمی‌ترین پارک های تهران است. هیچ عقل سلیمی امروز به خودش اجازه نمی دهد برای پارک شهر نام جدیدی را پیشنهاد کند به ویژه اینکه من نسبت به این نام عرق دارم؛ متاسفانه چنین بحث هایی ویژه فضای مجازی است که از دروغ پر شده است.
 رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ایراد فرمانداری تهران درباره نامگذاری معابر شهر، توضیحاتی در این باره ارائه کرد.

 محمدجواد حق شناس در تشریح اعتراض فرمانداری تهران درباره نامگذاری معابر شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: فهرست نامگذاری معابر به فرمانداری تهران ارسال شده بود و در هیات تطبیق مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود که در پی آن از شورا توضیح خواسته شده بود تا رویکرد و دلایل خود را برای انتخاب نام بزرگان فرهنگ، هنر و ادبیات ارائه کنیم.


وی افزود: چنین واکنشی مسبوق به سابقه نبوده و حداقل در دوره پنجم شورای شهر تهران ۲۹ مصوبه کمیسیون نامگذاری داشته‌ایم که ۲۵ مصوبه تا پیش از سال ۱۳۹۸ به فرمانداری ارسال کردیم و بدون هیچ اظهارنظری تایید و ابلاغ شده است.


حق شناس تاکید کرد: در حقیقت ماهیت هیات تطبیق مستقر در فرمانداری تهران، ورود به محتوا نیست؛ در حقیقت عمدتا بررسی می شود که مصوبات شورا با قواعد و قوانین هم سویی و هماهنگی دارد یا خیر؟ به این ترتیب نامگذاری ها جزو  وظایف اصلی شورای شهر تهران بوده و کمیسیون نامگذاری، مرجع نامگذاری و جانمایی این نامگذاری‌ها است و تاکنون نیز بر همین اساس عمل شده است البته شورا به عنوان شورای بالا دست، تصمیمات کمیسیون نامگذاری را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.


وی ادامه داد: لذا پاسخی که برای هیات تطبیق مستقر در فرمانداری تهیه شد، این بود که ورود هیات تطبیق به محتوا خارج از عرف و وظایف قانونی این هیات بوده است.


این عضو شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی درخصوص ارسال تمامی مصوبات شورا به فرمانداری تهران گفت: روال کار شورا این است که مصوبات هنگامی که به شهرداری ابلاغ می شود یک نسخه رونوشت هم به فرمانداری ارسال می شود و آنها هم براساس قاعده به هیات تطبیق ارسال می کنند و آنها نیز تا ۱۰ روز فرصت دارند اگر نظری داشته باشند که مصوبه‌ای بر خلاف قاعده است، اعلام نظر به شورا خواهند کرد.


حق شناس افزود: ایراد فرمانداری به نامگذاری‌ها به لیست کلی این مصوبه بود. مسئول کمیسیون نامگذاری من هستم و به همراه آقایان نظری و خلیل آبادی به عنوان نمایندگان شورا و مسئول روابط عمومی شورا و شهرداری پنج عضو کمیسیون نامگذاری را تشکیل می دهیم که در این دوره روال نامگذاری ها توجه به نظر انجمن ها و نهادهای تخصصی بوده است.


رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: پیش از عید ملاقاتی با انجمن شاعران ایران داشتم که در این دیدار دبیرکل این مجموعه پیشنهادی مطرح کردند که خانه شاعران در خیابان شهید کلاهدوز خیابان فرعی در اطرافش هست که دارای ۱۶ کوچه شماره گذاری شده است لذا درخواست این که از نام شاعران این مرز و بوم که سرزمین ادب و ادبیات است برای نامگذاری این کوچه ها استفاده بشود، مقرر شد درخواست به صورت کتبی به من داده شود؛ یک هفته بعد این کار انجام شد و این درخواست به کمیسیون رفت و ۱۴ کوچه در آن محدوده که امکانش وجود داشت به نام شاعران نامگذاری شد.


حق شناس تاکید کرد: همین موضوع برای کانون کارگردانان تکرار شد و پیشنهادی برای نامگذاری معابر به نام استاد علی حاتمی، استاد کیمیایی و... مطرح شد و با توجه به اینکه در دستور کار ما بود، گذر مناسبی به نام استاد علی حاتمی و استاد علی معلم نامگذاری شد. در حقیقت علاوه بر اعضای شورا که می توانند برای نامگذاری ها پیشنهاد بدهند، سعی کردیم از نظرات انجمن های ذی ربط نیز استفاده کنیم.


حق شناس در پاسخ به سوالی درباره پیشنهاد وی برای تغییر نام پارک شهر به پارک صلح با تاکید بر رد این موضوع گفت: پارک شهر یکی از ارزشمندترین و قدیمی‌ترین پارک های تهران است. هیچ عقل سلیمی امروز به خودش اجازه نمی دهد برای پارک شهر نام جدیدی را پیشنهاد کند به ویژه اینکه من نسبت به این نام عرق دارم؛ متاسفانه چنین بحث هایی ویژه فضای مجازی است که از دروغ پر شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین