|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۷
کد خبر: ۲۶۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۰
جناب رییس جمهور، یک فوتبالیست با یک فصل کار در لیگ برتر به اندازه یکصد سال حقوق جانباز قطع نخاع از گردن، دوچشم نابینا، دوپا قطع ودودست قطع وجانباز 70 درصد ...حقوق دریافت می کند.
مهدی گلستانی بخت جانباز 70 درصد خطاب به رئیس جمهور نوشت:
بسمه تعالی
من از رئیس جمهور محترم که پس از 21 سال، وعده پرداخت معوقات جانبازان را داده اند بسیار سپاسگزارم و قدردان زحمات ایشان که قرار است قوانین ایثارگری پس از 21 سال اجرا شود. خودرا مدیون ایشان می دانم از بابت اینکه حقوق حقه ما از قبیل درجات معوقه (سربازان)، حق بازنشستگی معوقه و ضرر و زیان این سالها که از عدم پرداخت حقوق قانونی بر ما رفته است راجبران خواهند کرد. اما آقای رییس جمهور، صد سال حقوق یک جانباز قطع نخاع به اندازه درآمدیک فوتبالیست لیگ برتر نیست.
سوال اینجاست که چرا فوتبالیستها حقوق معوقه ندارند اما جانباز قهرمان جنگ باید 21 سال در انتظار رسیدن به حق و حقوق معوقه خویش باشد؟
جناب رییس جمهور، آیا حقوق معوقه شامل اجرای قانون مناسب سازی نیز خواهد شد؟ جانباز ان قطع نخاع، حد اقل 33 سال است که مشکل دسترسی به اماکن عمومی و استفاده از آنها را دارند. آیا دولت مقدس و مدبر، برای این سالها تدبیری خواهد اندیشید؟ یا کما کان باید برای رفتن به پارک، مسجد،کتابخانه، فروشگاه، مطب، درمانگاه، ثبت اسناد، ادارات و ...، در پیاده رو ها به انتظار نشست؟ آیا می دانید قانون مناسب سازی در سال1379 تصویب شده است و یکی از دستورات مهم مقام عظمای ولایت است؟
جناب رییس جمهور، یک فوتبالیست با یک فصل کار در لیگ برتر به اندازه یکصد سال حقوق جانباز قطع نخاع از گردن، دوچشم نابینا، دوپا قطع ودودست قطع وجانباز 70 درصد ...حقوق دریافت می کند و هیچ دغدغه دریافت دارو، درمان و رفت وآمد را ندارد. او قهرمان مستطیل سبز است و جانباز جنگ فضل ا..المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما.
تمامی جوانانی که به خدمت فرا خوانده می‌شوند، در طول دوران خدمت، پرسنل نیروهای مسلح محسوب ‌می شوند و چنانچه خدمت را به پایان برسانند به دریافت کارت پایان خدمت نائل خواهند شد. ولی مأموریت دشواری که برعهده نیروهای مسلح در حفظ و حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی گذاشته شده، همواره با خطراتی همراه بوده است. برابر ماده 107 قانون ارتش جمهوری اسلامی و مواد مشابه در قانون مقررات استخدامی سپاه و ناجا، چنانچه پرسنلی حَسَب یکی از بندهای مندرج در این ماده، مجروح شود، جانباز شناخته شده و مشمول یکی از بندهای الف، ب و ج ماده 108 قانون ارتش و مواد مشابه در قانون سپاه وناجا خواهد شد. برابر قوانین و مقررات، استخدام این قبیل جانبازان در دستگاه‌های اجرایی منع قانونی نداشته و آنان علاوه بر دریافت حقوق وظیفه از سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، می‌توانند در دستگاه‌های اجرایی استخدام شوند. با تصویب قانون حالت اشتغال در تاریخ 30/6/72 در مجلس شورای اسلامی، همه جانبازان حسب این قانون و آیین‌نامه اجرایی آن، با قانون حالت اشتغال تطبیق وضعیت شدند و آن گروه از جانبازان مشمول‌ بندهای ب و ج نیروهای مسلح که از کار افتاده کلی شناخته شدند، قانون برقراری حقوق وظیفه آنان به قانون حالت اشتغال تبدیل شد. مقنن با علم به اینکه پرداخت حقوق وظیفه به جانبازان از کارافتاده کلی، تضییع حقوق قانونی آنان است، این افراد را مشمول قانون حالت اشتغال کرد .تفاوت‌هایی که حقوق حالت اشتغال با حقوق وظیفه دارد عبارت است از:
الف- جانبازان مشمول قانون حالت اشتغال به ‌عنوان پرسنل رسمی و هم ‌طراز با کادر ثابت با آنان رفتار خواهد شد و هرعضویتی که قبل از حالت اشتغال داشته‌اند به عضویت رسمی تبدیل می‌شود.
ب- وضعیت استخدامی آنان تا 30سال همانند کارکنان رسمی خواهد بود و همه تغییراتی که در وضعیت آنان از قبیل تأهل، اولاد، تحصیلات و... به وجود می‌آید در احکام کارگزینی آنان ثبت و برابر تغییرات اقدام خواهد شد.
ج- پرونده حقوقی آنان از صندوق‌های بازنشستگی به دستگاه اجرایی عودت داده شده و همانند کارکنان شاغل با آنان رفتار خواهد شد، لذا پرونده حقوقی سربازان وظیفه‌ای که به سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح ارسال شده است باید به ارتش، سپاه و ناجا عودت داده شده و همانند کادر ثابت رسمی با آنان رفتار شود.
د- تمامی خدماتی که به پرسنل کادر ثابت(پایوران) تعلق می‌گیرد به جانبازان حالت اشتغال با هر نوع عضویتی که قبلا داشته‌اند تعلق خواهد گرفت، لذا این گروه از جانبازان مشمول خدمات مسکن، اتکا و... خواهند بود.
هـ- در طول مدتی که این افراد مشمول دریافت حقوق وظیفه بوده‌اند، حقوق آنان هم ‌طراز کادر ثابت شاغل محاسبه شده و ما به‌التفاوت آن به آنان پرداخت خواهد شد.
و- ترفیعات آنان همانند کادر رسمی شاغل محاسبه و اعطا خواهد شد. با این تفاوت که برای دریافت درجات و ترفیعات خود، نیازی به طی دوره‌های آموزشی و اخذ مدرک تحصیلی ندارند و تنها مدت توقف در هر درجه، ملاک عمل خواهد بود.
ز- جانبازان مشمول قانون حالت اشتغال همواره از دو درجه بالاتر از پرسنل کادر ثابت برخوردار بوده و از مزایای آن بهره‌مند خواهند بود، لذا دریافتی این قبیل جانبازان همواره دو درجه از همطرازان شاغل خود بیشتر است.
ح- چنانچه نیروهای مسلح به خدمات این قبیل افراد نیاز داشته باشند، باید ضمن عقد قرارداد خدمت جدید در ازای خدماتی که آنان ارائه می‌دهند، حقوق و مزایای جداگانه به آنان پرداخت کنند.
آقای رییس جمهور، آیا زمان آن نرسیده است که پس از 35 سال صبر آن هم با تمام مشکلات اقتصادی و درمانی، تمام معوقات به حق و قانونی جانبازان به طور کامل پرداخت گردد؟
من اله التوفیق وعلیه التکلان
جانباز 70 درصد
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
0
1
منطقی است
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین