کد خبر: ۲۶۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۰
مدیر حوزه های علمیه قم افزود: تغییر در مدرسه و آموزش پرورش از طریق اساتید امکان پذیر است و ریشه تغییرات اجتماعی در نهایت به اساتیدمی رسد و هیچ اصلاح و تغییری بدون مشارکت فعال اساتید امکان پذیر نیست.
 مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در جشن فارغ التحصیلی طلاب مرکز تخصصی تربیت مدرس حوزه علمیه گفت: آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت کلید تغییر مسیر جهانی است و این تغییر از مدرسه به عنوان محور تحول اجتماعی آغاز می‌شود.

 آیت الله هاشم حسینی بوشهری عصر امروز در جشن فارغ التحصیلی طلاب مرکز تخصصی تربیت مدرس در مجتمع آموزشی شهید صدوقی قم اظهار کرد: امرزه برای تغییر جهان یک مسئله مهم این است که آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت کلید تغییر مسیری جهانی است و این تغییر از مدرسه به عنوان محور تحول اجتماعی آغاز می شود.

مدیر حوزه های علمیه قم افزود: تغییر در مدرسه  و آموزش پرورش  از طریق اساتید امکان پذیر است و ریشه تغییرات اجتماعی در نهایت به اساتیدمی رسد و هیچ اصلاح و تغییری بدون مشارکت فعال اساتید امکان پذیر نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه دانش و مهارت صرف نمی تواند برای یک استاد کافی باشد خاطر نشان کرد: دانایی یک  نکته مهم برای اساتید حوزه علمیه است و این دانایی تنها در کنار داشتن مهارت تدریس و اخلاق ومعنویت می تواند برای شاگردان و جامعه تاثیرگذار باشد.

امام جمعه قم  اظهار کرد: در حوزه های  علمیه مفهومی به نام فارغ التحصیلی نداریم و طلاب باید دائما در تحصیل علوم دینی ممارست داشته باشندو زمانی هم که ما  واژه فارغ التحصیلی را به کار می بریم به معنای این است که برنامه تعریف شده ای در یک بازه زمانی به اتمام رسیده است و وارد یک دوره دیگر شده ایم.

مدیرحوزه های علمیه سراسر کشور خاطر نشان کرد: مرکز تخصصی تربیت مدرس با فلسفه اعزام مبلغ و اساتید به حوزه های علمیه شهرستان‌ها تاسیس شده اند و فارغ التحصیلان این مرکز هم باید توجه داشته باشند که باید پس از پایان دوره تحصیل در حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها به تدریس مشغول شوند.

آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه در برخی دروس از نظر استاد در حوزه های علمیه شهرستان‌ها کمبود استاد داریم گفت: در درس‌های فقه و اصول، ادبیات عرب و درس های مربوط به اصول اعتقادات در حوزه های علمیه شهرستان‌ها مشکل جدی داریم.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور تاکید کرد: یکی از انتقادات به دوره های پیشین این مرکز این است که تعداد قابل توجهی از فارغ التصیلان در مدارس علمیه قم به کار گرفته شده اند و این خلاف نیت ابتدایی تاسیس این مرکز است که بنا را بر اعزام فارغ التحصیلان گذاشته بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری  تصریح کرد: طلابی که از این مرکز برای تدریس اعزام می شوند باید اولویت اولشان تدریس در حوزه های علمیه شهرستان‌ها باشد و ازانجام فعالیتهای موازی همچون تدریس در مدارس دانشگاه‌ها و پایگاه‌های بسیج، امام جماعت بودن در صورت لطمه زدن به وظیفه اصلی خود باید پرهیز کنند.

وی ضمن توصیه به لزوم ارتباط اساتید با طلاب گفت: اساتیدی که به شهرستان‌ها اعزام می‌شوند باید در زمینه رشد و استعداد یابی افراد مستعد فعال باشند.



منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین