|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۴
کد خبر: ۲۶۰۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۹
نظامیان فرانسوی که برای حمایت از نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» به این کشور وارد شده بودند، از طریق تونس به کشورشان فرار کردند.
 نظامیان فرانسوی که برای حمایت از نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» به این کشور وارد شده بودند، از طریق تونس به کشورشان فرار کردند.

به گزارش فارس، سیزده نفر از نظامیان ارتش فرانسه که چندی پیش در راستای حمایت از خلیفه حفتر فرمانده گروه مسلح موسوم به «ارتش ملی لیبی» عازم لیبی شده بودند، مجبور به فرار از این کشور از راه تونس شدند.

به گزارش الجزیره، این سیزده نظامی فرانسه که در پایگاه نظامی الوطیه در لیبی فعالیت می‌کردند، از راه‌های زمینی و دریایی و به شکل غیر رسمی از لیبی به تونس رفتند.

نظامیان فرانسوی پس از حمله نیروهای دولت وفاق ملی لیبی به پایگاه «الوطیه»، تنها پایگاه هوایی حفتر در غرب این کشور، که در۱۳۰ کیلومتری جنوب غربی طرابلس قرار دارد، مجبور به فرار از این کشور شدند.

نیروهای هوایی وابسته به دولت وفاق لیبی که بر طرابلس سیطره دارند، اخیرا حمله‌ای شدیدی را به پایگاه «الوطیه» (حدود ۱۳۰ کیلومتری در جنوب غربی طرابلس) انجام دادند و این تنها پایگاه هوایی است که حفتر در غرب لیبی بر آن سیطره داشت.

منابع خبری می‌گویند که این تعداد از نظامیان فرانسوی پس از ورود به  تونس، از طریق هواپیمای نظامی به کشورشان بازگشتند.

فرماندهی نیروهای شرق لیبی را ژنرال بازنشسته خلیفه حفتر بر عهده دارد که از حمایت عربستان سعودی و امارات برخوردار است و فرماندهی جبهه غرب را نخست‌وزیر فایز السراج رئیس دولت «وفاق ملی» مستقر در طرابلس بر عهده دارد.

شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش ملی لیبی» تحت امر ژنرال «خلیفه حفتر» از بیست روز پیش عملیاتی برای تصرف پایتخت که تحت کنترل «دولت وفاق ملی» است، آغاز کرده‌اند.

نیروهای شرق (طبرق) که از حمایت عربستان سعودی، امارات، روسیه و به نوعی آمریکا برخورداند، هنوز موفق به نفوذ به داخل طرابلس نشده‌اند؛ این نیروها بر خلاف حجم حمایتی که دارند، با مقاومت سرسختانه نیروهای دولت وفاق ملی مواجه شده‌اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین