|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۹
کد خبر: ۲۵۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
احمدی‌مقدم با اشاره به کاهش جرایم ایرانیان در کشورهای خارجی اظهار کرد: جرایم ایرانیان در کشورهای خارجی بیش از 90 درصد کاهش داشته که این حاکی از همکاری‌های خوب پلیس ایران و دیگر کشورهاست.
فرمانده نیروی انتظامی با انتقاد از نحوه خروج متهمان از کشور در برخی از فیلم‌ها و سریال‌ها، گفت: اینطور نیست که برخی تا به مرز می‌رسند از کشور خارج شوند. پلیس اشراف کاملی در مرز دارد.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه پنجمین نشست نیروی انتظامی با سفرا و کارداران مستقر در تهران اظهار کرد: متاسفانه طی 30 سال گذشته کلیشه‌ای در فیلم‌ها و سریال‌ها وجود دارد که هرگاه متهمی بخواهد از کشور خارج شود، خود را به مرز می‌رساند و بعد می‌گوید که از آنجا خارج شده‌ایم، اما اینگونه نیست و پلیس اشراف کاملی در مرزها دارد.

وی ادامه داد: تنها وجه ورود غیرقانونی به ایران، عمدتا از سوی افغان‌های جویای کار است؛ اما امروزه بسیاری از این افراد به شکل قانونی وارد کشور می‌شوند و بعد از اتمام مهلت حضور قانونی‌شان، دیگر کشور را ترک نمی‌کنند.

رییس پلیس کشور درباره قاچاق زنان و دختران به کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز اظهارکرد: اینطور نیست که از داخل کشور این افراد را قاچاقی به بیرون ببرند. عمده این افراد به شکل قانونی از کشور خارج می‌شوند، اما پس از رسیدن به کشور مقصد، از سوی افراد سودجو مورد اغفال قرار می‌گیرند که خوشبختانه در سال‌های اخیر این آمار کاهش یافته است.

احمدی‌مقدم با اشاره به کاهش جرایم ایرانیان در کشورهای خارجی اظهار کرد: جرایم ایرانیان در کشورهای خارجی بیش از 90 درصد کاهش داشته که این حاکی از همکاری‌های خوب پلیس ایران و دیگر کشورهاست.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا درباره درخواست دادستان کل کشور پیرامون تشکیل معاونت مبارزه با موادمخدر در وزارت امور خارجه اظهار کرد: برابر مصوباتی که از گذشته وجود دارد و در سیاست‌های کلی مبارزه با موادمخدر هم به تصویب رسیده، باید در هر سازمان و نهادی یک حوزه مبارزه با موادمخدر تشکیل شود که وزارت امور خارجه هم جزو همین ارکان است و تا به حال همکاری خوبی با پلیس داشته است، اما درخصوص اینکه آیا این معاونت تشکیل شده یا خیر؟ من اطلاعی ندارم.

فرمانده نیروی انتظامی اظهار کرد: ما از تشکیل چنین معاونتی در وزارت امور خارجه استقبال می‌کنیم و هر بخشی که بخواهد در حوزه مبارزه با موادمخدر به شکل تخصصی فعالیت کند، پلیس با آنها همکاری خواهد کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین