کد خبر: ۲۵۸۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳
در پی بارندگی‌های اخیر در کشور و وجود سیل و آبگرفتگی در معابر استانهای مختلف کشورکه استان لرستان نیز یکی دیگر از این استانها بوده است‌، بنیاد مسکن استان همدان هم در راستای کمک در امر بازسازی و نوسازی منازل مسکونی در روستاها و سطح شهر با اعزام 20 اکیپ متخصص به لرستان به یاری مردمان این دیار کهن شتافت.
مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان از ارزیابی 140 روستای سیل‌زده استان لرستان خبر داد و گفت: پس از یک هفته تلاش بی وقفه بنیاد مسکن همدان، در بحث ارزیابی خسارات واحدهای آسیب دیده استان لرستان، 2607 واحد مسکونی در 140 روستای این استان مورد ارزیابی قرار گرفت.

حسن ظفری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: در پی بارندگی‌های اخیر در کشور و وجود سیل و آبگرفتگی در معابر استانهای مختلف کشورکه استان لرستان نیز یکی دیگر از این استانها بوده است‌، بنیاد مسکن استان همدان هم در راستای کمک در امر بازسازی و نوسازی منازل مسکونی در روستاها و سطح شهر با اعزام 20 اکیپ متخصص به لرستان به یاری مردمان این دیار کهن شتافت.

وی با اشاره به فعالیت اکیپ استان همدان در 2 شهرستان ازنا و دورود، اظهارکرد: 2 شهرستان ازنا و دورود از شهرهای  قابل ارزیابی خسارت در حیطه فعالیت‌های استان همدان بوده که شامل شهرهای ناصردین و چالان چولان در حیطه ارزیابی و فعالیت استان همدان بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان در خصوص پرداخت خسارات به واحد های آسیب‌دیده در سیل، یادآور شد: :  وام روستایی به مبلغ 400میلیون ریال و 100 میلیون ریال بلاعوض، وام شهری 500 میلیون ریال 120میلیون ریال بلاعوض برای ساخت و احداث واحدها پرداخت می‌شود.

ظفری افزود: همچنین وام‌های تعمیری بین 100 تا 150 میلیون ریال بستگی به ارزیابی و تعیین خسارت وارده توسط  کارشناسان مربوط پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: 5 دستگاه خودرو سبک و 9 دستگاه خودرو کمپرسی نیز به منظور کمک به ایجاد خاکریز برای مهار سیل در داخل شهر به این شهرستانها اعزام  شده است که در حال حاضر 5 دستگاه آن در شهرستان دورود و 4 دستگاه آن در شهرستان خرم آباد  مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با تأکید براینکه استان همدان همواره آماده کمک به هم وطنان در سراسر کشور است، خاطرنشان کرد: در همین راستا 2 دستگاه گریدر نیز در شهرستان پلدختر به منظور ایجاد خاکریز کنار رودخانه و پاکسازی و بازگشایی معابر از گل‌و لای به این استان اعزام شده است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین