|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۱۱
کد خبر: ۲۵۷۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹
در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد نامبرده با ارسال پیامک جعلی به فروشندگان اجناس درکانال‌های فضای مجازی چنین وانمود می‌کرده که مبالغ را به حساب آنان واریز، در حالی که هیچ مبلغی را به حساب فروشندگان واریز نمی‌کرد.
 جانشین انتظامی شهرستان ساوجبلاغ از دستگیری دوکلاهبردار اینترنتی در این شهرستان خبرداد.

 سرهنگ مجتبی عبدی گفت: در پی اخبار واصله مشخص گردید فرد یا افرادی اقدام به کلاهبرداری با شیوه و شگرد جستجو در کانال‌های فروش اجناس در شبکه‌های اجتماعی و خرید آنها با ارسال پیامک جعلی (فتوشاپ تراکنش) و ارسال تاییدیه جعلی واریز بانک برای فروشنده می‌کنند که مراتب در دستور کارشناسان پلیس فتا شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: پس از تشکیل پرونده مقدماتی و هماهنگی با مقام قضائی، اکیپی از مأموران پلیس فتا شهرستان به محل اداره پست هشتگرد مراجعه و ضمن تعقیب و مراقبت‌های پلیسی، خانمی ۲۰ ساله با هویت معلوم که قصد تحویل مرسوله پستی را داشت، پس از تحویل بسته دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

این مقام انتظامی گفت: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد نامبرده با ارسال پیامک جعلی به فروشندگان اجناس درکانال‌های فضای مجازی چنین وانمود می‌کرده که مبالغ را به حساب آنان واریز، در حالی که هیچ مبلغی را به حساب فروشندگان واریز نمی‌کرد.

سرهنگ عبدی ادامه داد: متهم در بازجویی‌های مأموران به جرم خود مبنی بر ۲۰ فقره کلاهبرداری اینترنتی ازطریق پیامک‌های جعلی اعتراف و یک نفر همدست او در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر که در بازرسی ازمنزل وی نیز مقادیر زیادی اجناس خریداری شده از طریق فروشگاه‌های اینترنتی که مبالغ آنها راپرداخت نکرده بود، کشف و ضبط گردید.

جانشین انتظامی شهرستان ساوجبلاغ در پایان از مردم و فروشندگان اجناس در فضای مجازی خواست که مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند و قبل از انجام هرگونه خرید یا فروش اینترنتی طرف مقابل خود را شناسایی کنند.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین