|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۱
کد خبر: ۲۵۲۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۳
یک نماینده پارلمان عراق فاش کرد که آمریکا فشار زیادی به نمایندگان برای عدم تصویب قانون اخراج نیروهای خارجی از این کشور وارد می‌کند.
 یک نماینده پارلمان عراق فاش کرد که آمریکا فشار زیادی به نمایندگان برای عدم تصویب قانون اخراج نیروهای خارجی از این کشور وارد می‌کند.

به گزارش فارس، «فاضل جابر» عضو نماینده ائتلاف «البناء» در پارلمان عراق، از فشارهای آمریکا برای ایجاد مانع در مسیر تصویب قانون اخراج نیروهای خارجی از عراق خبر داد.

او در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری المعلومه، گفت که آمریکا مدتی است که از طریق افراد و گروههای سیاسی در حال اعمال فشار به پارلمان برای کنار گذاشتن قانون اخراج نیروهای خارجی است اما ائتلاف‌های پارلمانی بدون توجه به فشارها، برای تصویب این قانون مصمم هستند.

این نماینده پارلمان همچنین خبر داد که به برخی اعضا و گروههای پارلمانی وعده و وعیدهایی داده شده است تا با قانون اخراج نیروهای خارجی مقابله کنند اما آن‌ها نیز در برابر این پیشنهادات مقاومت کرده‌اند.

او در خصوص قانون خروج نیروهای خارجی از عراق گفت که طبق این قانون دولت می‌تواند تقاضای حضور تعدادی از نیروها را در صورت نیاز به آن‌ها برای آموزش و همکاری اطلاعاتی به پارلمان بدهد.

در این راستا جریان «مقتدی صدر» در تاریخ ۲۲ بهمن ماه گذشته از توافق با ائتلاف فتح به رهبری «هادی العامری» برای خروج تمامی نیروهای بیگانه از عراق خبر داد.

بحث و جدل‌ها حول لزوم خروج نیروهای آمریکایی از عراق که مدت‌هاست به صورت پراکنده در محافل عراقی وجود داشت پس از سخنان روز سوم فوریه ترامپ شدت یافته است و بسیاری از گروههای عراقی اعلام کرده‌اند که طرح خروج نیروهای آمریکایی بزودی در پارلمان مطرح خواهد شد. رئیس‌جمهور آمریکا در آن سخنان گفته بود که هدف از حضور نیروهای آمریکایی در عراق، رصد تحرکات ایران در منطقه است که این سخن واکنش گروهها و احزاب عراقی را برانگیخت.

در این راستا، «مهدی تقی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در تاریخ ۲۰ بهمن به خبرگزاری «المعلومه» این کشور گفت که این کمیسیون موفق به جمع آوری امضای ۷۰ نماینده عراقی جهت طرح پیش‌نویس قانون اخراج نیروهای بیگانه از جمله نیروهای آمریکایی شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین