|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۲۵۲۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
طبق این گزارش، معترضان قصد رفتن به سمت دفتر ریاست‌جمهوری الجزایر را داشتند که نیروهای پلیس این کشور مانع آنها شده و در نتیجه درگیری‌هایی میان معترضان و نیروهای پلیش شکل گرفت.
هزاران الجزایری به منظور اعتراض به کاندیدا شدن دوباره رئیس‌جمهوری کنونی این کشور برای دور بعدی انتخابات در پایتخت الجزایر تظاهرات کردند.

 روزنامه مصری الیوم السابع در گزارشی نوشت که هزاران الجزایری در پایتخت این کشور به دعوت فعالان شبکه‌های اجتماعی به منظور اعتراض به کاندیدا شدن دوباره عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری الجزایر برای دور پنجم انتخابات ریاست جمهوری این کشور تظاهرات کردند.

طبق این گزارش، معترضان قصد رفتن به سمت دفتر ریاست‌جمهوری الجزایر را داشتند که نیروهای پلیس این کشور مانع آنها شده و در نتیجه درگیری‌هایی میان معترضان و نیروهای پلیش شکل گرفت.

نیروهای پلیس الجزایر پس از تلاش معترضان برای عبور از موانع امنیتی در خیابان منتهی به دفتر ریاست‌جمهوری این کشور، با شلیک گاز اشک‌آور این افراد را متفرق کرده و معترضان نیز به سمت این نیروها سنگ پرتاب کردند.

اداره کل امنیت یملی (پلیس) الجزایر شب گذشته از بازداشت ۴۱ تن در تظاهرات شهرهای مختلف این کشور خبر داد. این بازداشت‌ها به دلیل اخلال در امنیت و نظم عمومی و حمله به نیروهای امنیتی و اموال دولتی انجام گرفته است.

در همین راستا، شبکه "سی ان ان" نیز گزارش داد که معترضان الجزایری با در دست داشتن پلاکاردهایی که بر روی آنها نوشته شده بود "نه به دوره پنجم" خواستار عدم کاندیدا شدن دوباره بوتفلیقه شدند که از سال ۱۹۹۹ قدرت را در دست دارد.

معترضان الجزایری پس از اینکه نتوانستند به دفتر ریاست‌جمهوری این کشور نزدیک شوند در میدان البرید در مرکز پایتخت این کشور تجمع کردند و این تظاهرات در مناطق مختلف این کشور ادامه یافت.

سی ان ان همچنین تصاویری را از درگیری میان نیروهای پلیس و معترضان الجزایری منتشر کرد.

این تظاهرات در آستانه سفر روز یکشنبه عبدالعزیز بوتفلیقه به سوئیس برای معاینات دوره‌ای پزشکی صورت گرفت.

بوتفلیقه ۸۱ ساله اعلام کرده است که در انتخابات ۱۸ آوریل شرکت می‌کند و تحلیلگران بر این باورند که وی پیروز خواهد شد.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین