|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۹
کد خبر: ۲۴۹۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹
پاریس میزبان کانال مالی است و یک بانکدار برجسته آلمانی هم مسئولیت آن را بر عهده دارد. بریتانیا هم رئیس هیئت نظارت است و از هر کدام از این کشورها هم یک نفر از وزارت امور خارجه حضور خواهد داشت. دیگر کشورهای اروپایی هم می‌توانند به این سه‌کشور بپیوندند.
 یکی از رسانه‌های آلمان از ثبت رسمی کانال مالی به منظور تبادلات بازرگانی میان اروپا با ایران خبر داده است.

 به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید به نقل از نقل از خبرگزاری ها، شبکه خبری آلمانی NDR امروز پنجشنبه اعلام کرد که آلمان، فرانسه و بریتانیا،به صورت رسمی کانالی به منظور تبادل مالی با ایران ایجاد کرده‌اند و نام این کانال INSTEX است.

بنابر این گزارش، INSTEX مخفف Instrument in Support of Trade Exchanges یا همان «ابزار پشتیبان فعالیت‌های تجاری» است.

بر اساس گزارش NDR، پاریس میزبان کانال مالی است و یک بانکدار برجسته آلمانی هم مسئولیت آن را بر عهده دارد. بریتانیا هم رئیس هیئت نظارت است و از هر کدام از این کشورها هم یک نفر از وزارت امور خارجه حضور خواهد داشت. دیگر کشورهای اروپایی هم می‌توانند به این سه‌کشور بپیوندند.

این ابزار به بانک‌ها این امکان را می‌دهد که به رغم تحریم‌های آمریکا با ایران همکاری داشته باشند.

این کانال مالی، در مرحله نخست اقلام غذایی و دارویی و ابزار پزشکی را در بر می‌گیرد و می‌تواند دامنه فعالیت آن گسترش یابد.

سخنگوی امور خارجه و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا نیز پیش از این تاکید کرده بود که تلاش ها با هدف ایجاد کانال ویژه مالی موسوم به اس پی وی وارد مرحله نهایی شده است.

بعیدی‌نژاد: ثبت کانال ارتباطات مالی اروپا با ایران ساعات آینده اعلام می‌شود

سفیر ایران در لندن عنوان کرد: بر اساس اطلاعات رسمی، ثبت کانال ارتباطات مالی آلمان، انگلیس و فرانسه INSTEX با ایران به پایان رسیده و طی ساعات آینده اعلام خواهد شد.

«حمید بعیدی‌نژاد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن در صفحه توئیترش نوشت: «بر اساس اطلاعات رسمی، ثبت کانال ارتباطات مالی آلمان، انگلیس و فرانسه با ایران به پایان رسیده و طی ساعات آینده اعلام خواهد شد.»

وی افزود: «مقر این نهاد مالی با نام INSTEX که کوتاه شده عبارت«ابزار تبادلات تجاری» است در پاریس بوده، هر سه کشور اروپایی سهامدار آن هستند و رئیس آن فردی آلمانی است.»

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین