|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۲۴۹۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۷
دفتر حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به برخی حواشی اظهارات وی درخصوص طرح کودک همسری اطلاعیه‌ای صادر کرد.

 متن این اطلاعیه به شرح ذیل است:

«بسمه تعالی»

"پیرهمسری"، "کودک همسری" و تروریزم رسانه‌ای علیه استاد رحیم‌پور

۱-عملیات "ترور شخصیت”، به ویژه از نوع «تروریزم دولتی» با بودجه بیت‌المال و در چند رسانه و خبرگزاری وابسته، علیه پروژة فرهنگی جناب رحیم پور وارد مرحله جدیدی شده است که بی‌ارتباط با توطئه دیگری که در آینده، اطلاعاتی از آن در اختیار عموم قرار خواهد گرفت و از سوی مافیای خاص، هدایت می‌شود، نیست. جریان فاسد رسانه‌ای با سر شاخه‌هایی در تهران و قم و هماهنگ با رسانه‌های مقیم آمریکا و انگلیس، بویژه در ماه‌های اخیر، در جهت تخریب شخصیت و تحریف سخنان ایشان، تقسیم کار کرده‌اند.

تکنیک رائج در ترور فرهنگی و رسانه‌ای، کماکان تقطیع، مونتاژ و تحریف عبارات در سخنرانی‌ها و سپس مقاله‌سازی و مصاحبه با این و آن و طرح سوالاتی غلط انداز، در جهت نسبت‌های جعلی است واین روش غیر علمی و ناجوانمردانه در ماه‌های آینده ادامه خواهدداشت. این گروه، حقوق می‌گیرند تا بگردند و با گزینش و چسب وقیچی، از میان ۲۵۰۰ ساعت گفتار و درسگفتار‌های ایشان، بالاخره چند کلیپ چند دقیقه‌ای ساخته و یورش آورند. این شیطنت حتی با همین اطلاعیه از طریق تک تکه کردن و تحریف آن صورت خواهد گرفت.

آخرین نمونه از این دست، اتهام دعوت به "کودک همسری" و تیتر «با کودکان، ازدواج کنید»؟! در روز‌های اخیر در خبرگزاری‌هایی، چون خبرآنلاین، روزنامه قانون، روزنامه دولتی ایران، جماران، انتخاب، و ... نیز صفحات فضای مجازی که در مواردی نیز با پول بیت‌المال، تغذیه می‌شوند، همزمان با بی. بی. سی و تلویزیون آمریکا و رسانه‌های سلطنت‌طلب و منافق در یک هماهنگی کم سابقه، از یکی از ۸۵ جلسه تدریس «فقه خانواده» و "حقوق کودک" ایشان در سال‌های گذشته، چند جمله را جدا کرده و به یکدیگر دوخته و بافته اند تا بتوانند آن را هدف قرار دهند.

این جریان "سیاست زده" و "جنون ژورنالیستی" از جمله، همان جریان پیروان سند ۲۰۳۰ و کنوانسیون‌های غربی در عرصة حقوق زنان و حقوق کودک نیز هستند که احکام شریعت اسلام را تحریف، و سپس مسخره می‌کنند.

چندین صفحه مجازی در فیس‌بوک، توئیتر، اینستاگرام و تلگرام به نام استاد رحیم پور فعال شده اند که هیچ ارتباطی با ایشان ندارند و جالب است که چند نمونه از این صفحات بنام ایشان توسط همین جریان فاسد، امّا در جهت تخریب ایشان، راه‌اندازی شده و به تقطیع و تحریف، مشغولند. بار دیگر اعلام می‌شود که تنها مرجع مورد تأیید در مورد دیدگاه‌های استاد رحیم پور، پایگاه rahimpour.ir است که ضمنا" در دهه فجر امسال تاچند روز دیگر به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با بازسازی وساختار جدید، فعال و رو نمایی خواهد شد، تنها صفحات مجازی مورد تأیید و قابل استناد در مورد دیدگاه‌های ایشان، از طریق همان پایگاه به اطلاع می‌رسد وبس.

۲_در نمونه اخیر این وقاحت رسانه‌ای، سخن ایشان دالّ بر این که اسلام برای ازدواج، شرط سنّی نگذارده و راه را بر ارتباط مشروع و معقول در هر شرائطی باز گذارده است، تبدیل شد به (توصیه رحیم‌پور به ازدواج با کودکان)؟!

چنانچه ده سال قبل نیز نقل قول از یک قاضی دادگستری در مورد یک پرونده خاص را که باعث چند طلاق شده بود، به ایشان، عبارت (مرده‌شور هیکل همه زنان را ببرد؟!) نسبت دادند و هر از چندی، آن را تکرار می‌کنند. این گروه‌های شارلاتان، به جای نقل صحیح و نقد دقیق، همچنان به شکل‌های کثیف از تقطیع و تحریف و تهمت و دروغ و سپس توهین و... مشغولند و از این راه ارتزاق می‌کنند.

استاد رحیم پور در ۸۵ جلسه درسگفتار در حوزه «فقه و حقوق مستحدث خانواده» و... به موضوعات گوناگون از جمله مقولة «سنّ بیداری قوای عاطفی و جنسی» و راه حل‌های آن پرداخته است. در عرصه فرزندآوری، از "حقّ برنامه‌ریزی زوجین" در خصوص زمان و تعداد فرزندآوری، دفاع کرده و چهار رویکرد در نظامات حقوقی جهان معاصر را در این موضوع، به بحث گذارده سپس با استناد به قرآن و حدیث، از دو مقولة "فرزندآوری بدون برنامه" و «فرزندنیاوری راحت‌طلبانه»، انتقاد و به توطئة "عقیم‌سازی ملت ایران"در قالب پروژه‌های سازمان‌های غربی اشاره کرده است.

۳_همچنین ایشان در خصوص سنّ ازدواج و انواع ارتباطات عاطفی و جنسی میان مذکر و مونث به ۱۸ نکتة فقهی و حقوقی، «روانشناسی جنسی»، «اقتصاد خانواده» و خطر نقض حقوق متقابل دو جنس در روابط خارج از خانواده و... اشاره و همگی را به تفصیل، تحلیل کرده است.

استاد رحیم پور همچنین چند سال قبل، در پاسخ به یکی از پرسش‌ها در یکی از این جلسات، به مقوله‌ی "پیر همسری"، "موج تجّرد" و تهدید‌های متوجه به "نهاد خانواده" در جامعه کنونی پرداخته است.

از جمله، یکی از شبهات طرح شده این بوده است که (چرا اسلام در مقولات جنسی، سخت‌گیری و تابوسازی می‌کند و از ارتباط دو جنس با یکدیگر، وحشت دارد؟! حال آن که در غرب، حتی از دوران دبستان، پسر و دختر، دوستی و حتی رابطة جنسی دارند و از آزادی اجتماعی برخوردارند؟ و گاه حتی یک پیرمرد با یک دختر جوان یا یک پیرزن با یک پسر جوان، شریک جنسی و عاطفی‌اند؟! امّا در فقه اسلامی، دعوت به سرکوب "میل جنسی" و حرام سازی "معاشرت دو جنس" می‌شود؟! و چرا هر نوع رابطه بدون خانواده، نفی می‌شود؟!)

و مضمون بخشی از پاسخ‌های مفصّل استاد به این سؤال از جمله، چنین بوده است که هیچ وحشت و تابوسازی در فقه اسلام، در کار نیست. اگر مراد، رابطه درست و اخلاقی و با رعایت حقوق طرفین باشد، اسلام، مانع روابط دوستانه و حتّی عشقی نیست و شرط سنّی هم برای ازدواج نگذارده؛ و به شرط رعایت مصلحت و حقوق طرفین، راه را کاملا" باز گذارده است. اما اکنون مشکل اصلی جوامعی، چون ما، ۱۲ میلیون ازدواج «دیر شده» و موج پسران و دختران مجّرد «پیر شده» و خطر «پیرهمسری» و یا روابط آزاد خارج از ازدواج حتی با دختران خردسال و نوجوان است.

۴_ ایشان همچنین توضیح داده اند که چرا غرب، در عرصة خانواده، الگوی بسیار بد و ناکارآمد و نامشروع را تبلیغ می‌کند: در آن سبک زندگی، با "ازدواج و تشکیل خانواده" , مبارزه می‌کنند و می‌کوشند ازدواج را به تأخیر انداخته یا حتی تعطیل کنند. آنان این جنایت را ابتداء با جوامع خود کردند. واینک در جوامعی، چون ما تعقیب می‌کنند. دختر زیر ۱۸ سال را "کودک" می‌خوانند که حق ازدواج ندارد، اما حق رابطه نامشروع تا حدّ بارداری و سقط جنین را دارد. در دبستان‌هایشان، آموزش جنسی و نیز روش سقط جنین و پیشگیری از بارداری به دختران دبستانی می‌آموزند، زیرا رابطه جنسی دختران از دبستان و سنین ده، دوازده سالگی، آغاز می‌شود. این بیماری متاسفانه تحت تاثیرسبک زندگی غربی، به این‌جا هم سرایت کرده و مقوله "دوست پسر" برای دختر دبستانی (یعنی ۹ تا ۱۳ ساله که بالغ شده است.) در برخی شهر‌ها و طبقات اجتماعی، به وضوح دیده می‌شود..

در مواردی در دبستان‌های دخترانه، حتی گزارش "جنین‌های سقط شده"، از دختران ۱۲ ساله داشته ایم. پس بویژه با توجه به "مسئولیت ناشناسی" مسئولین فضای مجازی و بی در و دروازگی "فضای مجازی" و توسعة رسانه‌های ضدّ اخلاق و هدفگیری میلیونی دختران و پسران نوجوان ما در فضای مجازی و بمباران فرهنگی ماهواره‌ها و "بلوغ زودرس" در جامعه، متاسفانه حتی در سنین پائین، رابطه‌های نادرست و نامشروع، در حال گسترش است که حتما" باید به نحو درست و مشروع، مدیریت شوند و "لازم به سرکوب" و حتی" قابل سرکوب" نیستند. جامعه‌ای که در آن، زنا کاری و روابط سکسی نامشروع در سنین مختلف، "موجّه" و مقوله‌ای "مدرن" و "روشنفکری"، محسوب شود و "ازدواج عاطفی و جنسی" در سنین گوناگون را امری قبیح و غیر اخلاقی بدانند، دچار اشتباه بزرگی شده است. شرع مقدس اسلام، مانعی نمی‌بیند که دختر و پسر نوجوان، تحت نظر خانواده (نظارت ولیّ) با رعایت حقوق و مصالح طرفین، پیمان ازدواج (با تعیین انواع حدود و شرایط) ببندند و در تحت سرپرستی اقتصادی و تربیتی والدین خود، با یکدیگر رابطه دوستی، عاطفی و همزیستی و حتی فراتر از آن داشته باشند. این کجا و روابط مخفی و خطرناک، نامشروع و غیر بهداشتی و غیر عادلانه رائج از نوع "دوست پسر" و "دوست دختر" کجا؟!

۵_"ممنوع نبودن" ازدواج میان دو نوجوان، به مفهوم جواز آن و صرفا" بمعنای "ممنوع نبودن" است و هرگز دعوت به ازدواج "مطلق و ناسنجیده" نوجوانان یا توصیه بی حساب و کتاب به "ازدواج‌های زود هنگام" که خود، تهدیدی دیگر است، نیست؛ و روشن است که در هر ازدواجی، شرط «مصلحت و عدالت» به نفع طرفین باید رعایت شود که در سنین پایین، با «اذن و نظارت اولیاء» تأمین می‌شود وطبیعی است که برای ازدواج و تشکیل خانواده، صِرف "بلوغ جنسی"، کافی نیست، بلکه "تربیت اجتماعی" و"تامین اقتصادی" نیز لازم است.

ازدواج در نوجوانی و جوانی، تحت "نظارت و ولایت" خانواده‌ها، پاسخی به روابط رائج غیر اخلاقی به دور از نظارت در میان نوجوانان و جوانان است و جنبة جایگزینی بجای ازدواج در سنینی مناسب‌تر ندارد.

مشکل کنونی جامعه ما البته «پیر همسری»، ازدواج‌های "عقب افتاده"، "کثرت طلاق" در ازدواج‌هایی که در سنین بالا صورت می‌گیرد، گسترش "روابط نادرست" از سطح دختر بالغ دبستانی و پسر دبیرستانی تا ارتباط بدون ازدواج میان "پیردختران و پیرپسران" است که در حال گسترش می‌باشد. نباید بگذاریم پسران به ۴۰ و ۴۵ سالگی و دختران به ۳۵ و ۴۰ سالگی برسند و دچار فساد جنسی و فحشا و یا گرفتار محرومیت و عقده‌های جنسی بمانند و یا مجبور به ازدواج سفید (سیاه) و روابط غیر مسئولانه که از مزایا و شفافیت حقوقی " ازدواج موقت" هم محروم است، گردند.

ایشان توضیح داده است که چرا راه حل این "فتنة جنسی"، نه بالا بردن سنّ قانونی ازدواج و نه توجیه "روابط بدون قرارداد ازدواج" و نه کپی‌برداری از راه حل‌های غربی، بلکه تسهیل ازدواج در همة سنین و در شرایط گوناگون با رعایت مصالح و حقوق طرفین و آموزش «سبک زندگی اسلامی» به نسل جوان و نوجوان است.

به آمار رسمی قربانی شدن میلیون‌ها دختر کودک و نوجوان باردار زیر دوازده سال در غرب و جوامع غربزده که دائما" سقط جنین می‌کنند، بنگرید. آنان "سکس آزاد و بدون ازدواج" دختران نابالغ را جزء "حقوق کودک و نوجوان" دانسته و ازدواج دختر بالغ زیر ۱۸ سال را «کودک همسری» می‌نامند و هیچ راه حلی برای بیماری رائج «پیر همسری» و یا میلیون‌ها دختر و پسر مجرّد جز گسترش فحشا و اباحه‌گری و سکس آزاد و فروپاشی اخلاق و خانواده، و بویژه قربانی کردن دختران نوجوان و یا ایجاد عقده‌های جنسی و سپس انحرافات جنسی در میلیون‌ها دختر و پسر نوجوان و جوان ندارند. آنان "جامعه جهانی" را به سوی زنا، لواط، مساحقه، استمناء و یا عقده‌های جنسی سوق می‌دهند و این خیانت به انسان و تابوسازی از «ازدواج» است. اغلب پنجاه کشوری که در صدر فهرست خشونت جنسی و تجاوز به کودکان در جهان قرار دارند، همگی، کشور‌های باصطلاح "توسعه یافته" و یا مدعی "حقوق کودک" ومخالف با اصل "حجاب و پوشش" وطرفدار "رابطه آزادند".

این خط انحراف در رسانه‌ها، دانشگاه و حتی در بخشی از دولت و مجلس ما نیز آگاهانه و خائنانه، و یا ناآگاهانه و ابلهانه تعقیب و تبلیغ می‌شود و کاش این "شارلاتانیزم رسانه ای"، اهل گفتگو و نقد منطقی بودند نه تهمت و تحریف و توهین.

۶_رسانه‌های غرب از یک سو "اسلام" را متهم به "رهبانیت" و سرکوب "میل جنسی" و ندیدن تمایلات عاطفی دو جنس مخالف و سرکوب سازی "عشق و لذّت" جوانان می‌کنند و در عین حال از سوی دیگر، آن را یک "دین سکسی" و "مذهب شهوترانی" می‌خوانند و این تناقض گویی، همان شارلاتانیزم است که گفتیم. اما "فقه جنسی اسلام"، نه "اباحه گر" و نه "سرکوبگر" است و توصیه به "تعادل"و"عدالت" جنسیتی می‌کند و لذّت را نه"مطلق"ونه "سرکوب"، بلکه به مشروع و نامشروع، و به درست و نادرست، تقسیم میکند.

رحیم پور از رابطه دختر و پسر نوجوان حتی از دوران دانش آموزی و دانشجویی که غریزه جنسی، فعال شده و صد‌ها هزار و خیلی بیشتر از آنان را در گیر روابط مخفی، غیر اخلاقی و بدون نظارت دلسوزانه خانواده‌ها می‌کند، سخن گفته و توصیه میکند که دختران وپسرانی که به یکدیگر علاقه دارند، این رابطه‌ها را "شرعی" کنند و "کنترل شده" به پیش ببرند و نیز دختران وپسران دانشجو و دانش آموزانی که متاسفانه در قالب "دوست دختر و پسر"، روابط عاطفی وحتی جنسی نادرستی دارند آن را در قالب ازدواج‌های آسان و بدون تشریفات، حتی اگر شده، "ازدواج‌های موقت" تحت نظر خانواده‌ها کنترل و مدیریت کنند.

جالب است که در سطح جهان، آنانکه بجای پاسخ منطقی و حقوقی به این دیدگاه اسلامی، از موضع ریاکارانه و رهبانیت تصنّعی، به آن توهین می‌کنند خود غالبا"، گرفتار مشکلات اخلاقی وانحرافات جنسی بوده و هستند.

چون برخی مردان فمنیست مشهود در ایران که با زنان متعدد، رابطه داشته و حقوق آنان را پایمال کرده و حتی آنان را کتک می‌زنند و یا، چون برخی کشیش‌های کلیسا که قرن هاست اسلام را "دین جنسی" و "مذهب شهوترانی "خوانده و "ازدواج" را امری "غیر معنوی" نامیدند و اینک ده‌ها هزار پرونده کشیش‌های همجنس باز و کودک آزار، در سراسر جهان، افشاء شده است و، امّا مخالفان سکولاریست "نهضت ازدواج" نیز تکلیفشان روشن است که چقدر مضحکند وقتی ریاکارانه، مصلح اخلاقی و مدافع کودکان ۱۸ ساله می‌شود؟! و دقیقا" آنگاه که از "اخلاق جنسی "، میگویند، دماغ شان با دماغ پینوکیو، مسابقه می‌گذارد. حکایت آنان، حکایت قاچاقچیان کلان است وقتی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق در جهان می‌شوند. آری این بود بخشی از قصة «پیرهمسری» و «کودک همسری» در سخنرانی استاد رحیم پورکه هدف تروریزم رسانه‌ای قرار گرفت. اما این قصه، ادامه دارد و خبر‌های شگفت تری در راه است.... تابعد.

موسسه نشر آثار حسن رحیم پور (ازغدی)


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین