|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۲۴۸۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵
آقاحسینی در دوران فوتبالش در تیم شاهین توپ زده است. ناصر حجازی، یکی از بزرگ‌ترین دروازه‌بانان تاریخ فوتبال ایران از آقاحسینی به عنوان معلم خود و بهترین دروازه‌بان تاریخ ایران یاد کرده بود.
 دروازه‌بان نخستین تیم‌ملی رسمی فوتبال ایران درگذشت.

 امیر آقاحسینی، دروازه‌بان پیشین تیم‌ملی که عضوی از نخستین تیم‌ملی رسمی ایران بود، جمعه هفته گذشته دار فانی را وداع گفت. مراسم ختم این پیشکسوت فقید فوتبال ایران، دیروز (سه‌شنبه) در غیاب مدیران فدراسیون فوتبال، اهالی فوتبال و رسانه‌ها برگزار شده است.

آقاحسینی در دوران فوتبالش در تیم شاهین توپ زده است. ناصر حجازی، یکی از بزرگ‌ترین دروازه‌بانان تاریخ فوتبال ایران از آقاحسینی به عنوان معلم خود و بهترین دروازه‌بان تاریخ ایران یاد کرده بود.

امیر آقاحسینی، قدیمی‌ترین دروازه‌بان فوتبال ایران بود. آقاحسینی را بهترین دروازه‌بان تاریخ فوتبال ایران می‌دانند؛ حتی برتر از ناصر حجازی. قربانعلی تاری هم دروازه‌بان اولین تیم ملی رسمی ایران بود که در نخستین دیدارش در ترکیه به مصاف این تیم رفت. آن تیم ملی برای اولین بار از همه جای کشور بازیکن انتخاب کرده بود. پیش از آن تیم تهران به عنوان تیم ملی چندین و چند بازی بین‌المللی انجام داده بود.

امیر هوشنگ نیکخواه بهرامی - عموی صمد و آیدین نیکخواه بهرامی - در سال ۹۲ به ایسنا گفته بود: "سال‌ها پیش، برای شرکت در مراسم پنجاهمین سالگرد تاسیس سپاهان (شاهین اصفهان که زنده یاد محمود حریری آن را تاسیس کرد) به اصفهان می‌رفتیم. من در هواپیما کنار مرحوم "ناصر حجازی" نشسته بودم، اما او مرا نمی‌شناخت. خودم را معرفی کردم و گفتم که از مسئولان شاهین هستم."

او ادامه داد: "یک بار در روزنامه‌ خواندم که به حجازی گفته بودند بهترین دروازه‌بان تاریخ ایران است اما او گفته بود اول آقاحسینی است، بعد او و در ادامه آقا حسینی را معلم خود خوانده بود. از حجازی پرسیدم که آیا چنین حرفی زده یا نه؟ گفت که هنوز هم همین عقیده را دارد."

نیکخواه همچنین گفت: "آقاحسینی از نظر اخلاقی و سوابق ورزشی جزو نوابغ است. او آدم بسیار معقول و متین و نجیبی است و به خصوص طبق سیاست دکتر اکرامی، ایشان یکی از معلم‌های این جاست."

امیر آقاحسینی، ۱۲ سال دروازه‌بان تیم ملی بود و تاری چهار سال پیراهن تیم ملی را به تن کرد. هر دو فوتبالشان را از باشگاه شاهین شروع کردند ولی تاری بعد از چند سال به دارایی رفت و از آن جا هم راهی تاج (استقلال) شد.

قربانعلی تاری هم مرداد ماه ۹۷ دار فانی را وداع گفته بود.








منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین