|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۲۴۸۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۰
ساندی تایمز روز یکشنبه گزارش داد که مقام‌های انگلیس و آمریکا مشغول برنامه‌ریزی برای سفر رسمی دونالد ترامپ به این کشور در فصل تابستان هستند.
 ساندی تایمز روز یکشنبه گزارش داد که مقام‌های انگلیس و آمریکا مشغول برنامه‌ریزی برای سفر رسمی دونالد ترامپ به این کشور در فصل تابستان هستند.

به گزارش ایرنا، این نشریه انگلیسی افزود که مقام‌های دو طرف به‌صورت مخفیانه مشغول رایزنی درباره زمان دقیق انجام این سفر هستند که احتمال می‌رود با سالگرد یکی از مناسبت‌های جنگ جهانی دوم به نام روز دی در ماه ژوئن هم‌زمان شود.

ساندی تایمز اعلام کرد که برنامه این سفر سه ماه دیگر، پس از خروج رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا اعلام خواهد شد.

یک مقام آگاه به این نشریه انگلیسی گفته است که رئیس‌جمهوری آمریکا قصد دارد تا در ماه ژوئن به فرانسه سفر کند و 'منطقی خواهد بود که او برای انجام سفر رسمی راهی انگلیس شود'.
وی افزود که گفت‌وگوها در این زمینه از اواخر سال میلادی گذشته در جریان بوده و اکنون کاخ سلطنتی انگلیس بایستی دعوت‌نامه رسمی صادر کند.

پیش‌ازاین، وودی جانسون سفیر آمریکا در انگلیس از تمایل ترامپ برای سفر به این کشور خبر داده و گفته بود که رئیس‌جمهوری آمریکا مشتاق است قراردادهای تجاری قابل‌توجهی را با انگلیس در دوره پسا برگزیت امضاء کند.

ترامپ سال گذشته پس‌ازآنکه چهار بار از ترس رویارویی با معترضین سفر خود به انگلیس را لغو کرده بود، تیرماه گذشته با کاهش سطح سفر رسمی به کاری، در میان تدابیر شدید امنیتی وارد لندن شد.

معترضان از ابتدای ورود ترامپ به لندن با تجمع در مقابل فرودگاه و سپس اقامتگاه وی در لندن مراتب انزجار خود را نسبت به حضور او در این کشور اعلام کردند. یک روز بعد، نزدیک به 200 هزار نفر از معترضان در خیابان‌های مرکزی شهر لندن دست به تظاهرات زدند و شعارهایی را علیه ترامپ و رابطه ویژه لندن و واشنگتن سر دادند.

ملاقات «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس با رئیس‌جمهوری آمریکا نیز از ترس رویارویی با معترضان، خارج از لندن برگزار شد و ترامپ در طول مدت اقامت خود با بالگرد تردد می‌کرد.
بر اساس برآوردهای صورت گرفته، تأمین امنیت رئیس‌جمهوری آمریکا در سفر به انگلیس، حدود 18 میلیون پوند خرج روی دست مالیات‌دهندگان انگلیسی گذاشت.

برخی گروه‌های حقوق بشری و ضد جنگ از هم‌اینک برای برپایی تظاهرات اعتراضی علیه ترامپ دوباره اعلام آمادگی کرده‌اند.

گفتنی است که در جریان تظاهرات سال گذشته «جرمی کوربین» رهبر اصلی‌ترین حزب اپوزیسیون انگلیس نیز شرکت کرد و در سخنانی ترامپ را فردی نژادپرست و نفرت پراکن نامید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین