|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۲۴۷۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۸
در پی ورزش بادهای محلی گرمش (گرمیج) و بی توجهی عوامل انسانی در روشن کردن آتش، بخش وسیعی از اراضی ملی و جنگلی روستای عباس آباد در بخش مرکزی شهرستان مرزی بندر آستارا در حال سوختن است.
 در پی ورزش بادهای محلی گرمش (گرمیج) و بی توجهی عوامل انسانی در روشن کردن آتش، بخش وسیعی از اراضی ملی و جنگلی روستای عباس آباد در بخش مرکزی شهرستان مرزی بندر آستارا در حال سوختن است.

به گزارش ایسنا، حریق در این منطقه از شب گذشته (سه شنبه 25 دی ماه) آغاز شده و تاکنون هکتارها از اراضی جنگلی این منطقه را بلعیده است.

نیروهای از جان گذشته منابع طبیعی در قالب تیم های مختلف اطفا در منطقه حضور دارند ولی با توجه به شدت وزش باد و گستردگی آتش، اطفا تقریبا غیر ممکن شده است.

از لحظاتی پیش و با تغییر جهت وزش باد نیز آتش در حال سرایت به مناطق مسکونی سقراط محله این روستا می باشد که موجب نگرانی اهالی شده است.

در پی این آتش سوزی، دود غلیظی منطقه مذکور، بخصوص شهرک عباس آباد و بخش جنوبی شهر آستارا را فرا گرفته است.

اکیپ هایی از اهالی بومی، نیروهای بسیجی و هلال احمر در منطقه حضور دارند و به عملیات اطفا کمک می کنند.

با توجه به تلاش های خستگی ناپذیر نیروهای انسانی، کمبود امکانات و ماشین آلات استاندارد و اختصاصی اطفای حریق در جنگل، بیشتر به چشم می آید.

رسیدن سرعت وزش باد در آستارا به 97 کیلومتر بر ساعت

فردین فرتوت نیا، رئیس اداره هواشناسی شهرستان مرزی بندر آستارا در گفت و گو با ایسنا – منطقه گیلان، اظهار کرد: با توجه به صدور اطلاعیه سازمان هواشناسی، بارش احتمال باران از نخستین ساعات بامداد فردا (پنج شنبه 27 دی) آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دمای فعلی شهرستان 22 درجه بالای صفر و رطوبت نسبی 15 درصد می باشد، تصریح کرد: بیشترین سرعت وزش باد گرم در این ایستگاه، 97 کیلومتر در ساعت ثبت شده است.

فرتوت نیا با بیان اینکه هم اکنون وزش باد بین 40 تا 50 کیلومتر در ساعت در حال وزیدن است، افزود: پیش بینی شده است تا سه ساعت آینده شاهد وزش باد گرم در منطقه باشیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین