|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۲۴۵۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱
به گفته کمال حسین، رهبر اپوزیسیون حدود ۱۰۰ کاندیدای مخالفان در اعتراض به نحوه برگزاری انتخابات روز یک‌شنبه از رقابت کناره‌گیری کردند. وی به خبرنگاران گفت، ائتلاف مخالفان امروز درباره اقدام بعدی اپوزیسیون تصمیم خواهد گرفت.
 کمیسیون انتخابات بنگلادش در ساعات اولیه صبح امروز (دوشنبه) از پیروزی اکثریت قاطع ائتلاف شیخه حسینه در انتخابات سراسری خبر داد این در حالی است که رهبر اپوزیسیون بنگلادش انتخابات پارلمانی روز یک‌شنبه را «مسخره» خواند و خواستار برگزاری دوباره انتخابات توسط نهادهای بی‌طرف شد.

 کمیسیون انتخابات بنگلادش اعلام کرد، ائتلاف عوامی لیگ به رهبری شیخه حسینه نخست وزیر این کشور توانست ۲۸۷ کرسی از مجموع ۲۹۸ کرسی پارلمان ۳۰۰ عضوی را کسب کند در حالی حزب ملی که حزب اپوزیسیون محسوب می‌شود، شش کرسی را از آن خود کرد.

پیروزی حسینه قدرت او را که از ۱۰ سال پیش آغاز شده تقویت خواهد کرد، بهبود وضعیت اقتصادی، توسعه و شکوفایی به او نسبت داده می‌شود اما او در عین حال او با اتهامات نقض حقوق بشر و سرکوب مخالفان و تنگ کردن عرصه بر رسانه‌ها روبه‌رو است که همگی این اتهامات را رد می‌کند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، احزاب متحد شیخ حسینه، نخست‌وزیر کنونی بنگلادش پیروزی خود را در انتخابات اعلام کردند و بدین ترتیب شیخه حسینه برای سومین‌ دوره پیاپی نخست‌وزیر خواهد شد.

بر پایه گزارش‌ها، دست‌کم ۱۷ نفر در خشونت‌های انتخاباتی روز یک‌شنبه جان خود را از دست دادند.

اپوزیسیون بنگلادش می‌گوید، در طول رقابت‌های انتخاباتی هزاران نفر از مخالفان خانم شیخه حسینه بازداشت شده‌اند و در انتخابات نیز تقلب شده است.

به گفته کمال حسین، رهبر اپوزیسیون حدود ۱۰۰ کاندیدای مخالفان در اعتراض به نحوه برگزاری انتخابات روز یک‌شنبه از رقابت کناره‌گیری کردند. وی به خبرنگاران گفت، ائتلاف مخالفان امروز درباره اقدام بعدی اپوزیسیون تصمیم خواهد گرفت.

پلیس بنگلادش اعلام کرده که خشونت‌ها به دنبال برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور تا کنون مرگ ۱۷ تن را به همراه داشته است. کشته‌ها شامل ۷ تن از حزب حاکم و ۵ تن از مخالفان هستند. سُهل رعنا، سخنگوی پلیس بنگلادش گفت که ۲۰ نفر نیز در این درگیری‌ها زخمی‌ شده‌اند.

احزاب مخالف در بنگلادش هفته پیش ضمن محکوم کردن آنچه «ارعاب و تهدید دولت» در آستانه انتخابات پارلمانی در این کشور خوانده شده، از دستگیری بیش از ده هزار کنشگر سیاسی و فعال اپوزیسیون طی هفته‌های اخیر خبر داده‌ بودند.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین