|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۲۴۲۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۵
«محمود واعظی» رییس دفتر رییس جمهوری عصر پنجشنبه برای دیدار و گفت و گو با مقام های ارشد ترکیه، در صدر یک هیات عالیرتبه سیاسی و اقتصادی عازم آنکارا شد.
 «محمود واعظی» رییس دفتر رییس جمهوری عصر پنجشنبه برای دیدار و گفت و گو با مقام های ارشد ترکیه، در صدر یک هیات عالیرتبه سیاسی و اقتصادی عازم آنکارا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمود واعظی در جریان این سفر همچنین تمهیدات سفر حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری به ترکیه را برای شرکت در پنجمین نشست مشترک روسای جمهوری و وزیران ارشد دو کشور، فراهم می کند.
وی را در این سفر شماری از مسئولان وزارتخانه های اقتصادی و سیاسی همراهی می کنند.
به گزارش ایرنا، دوره ریاست جمهوری حجت الاسلام حسن روحانی، رئیسان جمهوری ایران و ترکیه دو بار به طور رسمی به کشور مقابل سفر کرده اند و قرار است پنجمین دیدار رسمی روسای جمهور دو کشور به زودی به میزبانی ترکیه انجام شود؛ جدای از آن روحانی و اردوغان دیدارهایی را نیز در حاشیه اجلاس های منطقه ای و بین المللی داشته اند.
توسعه روابط سیاسی و اقتصادی با همسایگان در سرفصل سیاست خارجی دولت تدبیر و امید قرار دارد که سبب همگرایی هرچه بیشتر ایران و ترکیه در سال های اخیر بویژه در موضوعات سیاسی، منطقه ای و بین المللی شده است.
علاوه بر این مقامات تهران و آنکارا تجارت 30 میلیارد دلاری را به عنوان چشم انداز روابط تجاری خود ترسیم کرده اند و بر این اساس ترکیه در هشت ماهه امسال با صدور 2 میلیارد و 221 میلیون دلار کالا به ایران در رتبه سوم کشورهای صادرکننده به کشورمان قرار گرفت.
علاوه بر صادرات گاز طبیعی، محصولات پتروشیمی و فرآورده های نفتی مهمترین اقلام صادراتی ایران به ترکیه به شمار می روند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین