|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۳
کد خبر: ۲۴۱۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵
خوشبختانه دانشگاه علمی کاربردی از همان ابتدا در وادی آموزش مهارت کارآمد حرکت کرده است هرچند که تا وضعیت ایده‌آل فاصله زیادی داریم.
 معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی با اشاره به وضعیت مدرک‌گرایی در کشور گفت: آمارها نشان می‌دهد که در مقطع phd بیش از ۱۰۰۰ نفر در کشور بیکار هستند و به همین خاطر باید توجه داشته باشیم که در کنار اعطای مدرک به دانشجویان، آموزش ‌ های مهارتی و موردنیاز بازار کار را نیز به آن‌ها تعلیم داده شود.

 دکتر پیش‌بین، در چهارمین جشن فارغ ‌التحصیلی دانش ‌آموختگان دانشگاه علمی کاربردی لرستان با اشاره به آمار بالای بیکاری در کشور اظهار کرد: بعد از آمریکا و روسیه سومین کشوری هستیم که در تولید مدرک دانشگاهی پیشرو هستیم و طی سالیان اخیر دانشگاه‌ها مدارک زیادی را بدون مهارت‌آموزی به دانشجویان اعطا کرده‌اند.

پیش‌بین افزود: خوشبختانه دانشگاه علمی کاربردی از همان ابتدا در وادی آموزش مهارت کارآمد حرکت کرده است هرچند که تا وضعیت ایده‌آل فاصله زیادی داریم.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی کشور با تأکید بر اینکه در سال‌های اخیر بحث کیفیت‌گرایی و مأموریت گرایی مراکز علمی کاربردی را در دستور کار قرار داده‌ایم، یادآور شد: در این راستا مدرسان دانشگاه پالایش شدند و امیدواریم با مشارکت مدرسان و دانشجویان بتوانیم دانشگاهی پاسخگو و مهارتی داشته باشیم.

تلاش برای گسترش برای مراکز علمی کاربردی

وی بیان کرد: به دنبال اخذ مجوز گسترش برای مراکز علمی کاربردی سراسر کشور هستیم.

این مسئول با بیان اینکه فارغ‌التحصیلی و دانش‌آموختگی آغاز راهی دیگر است، گفت: در قسم‌نامه‌ای که فارغ‌التحصیلان قرائت می‌کنند، تعهد می‌دهند که کارهای بزرگ برای کشور انجام خواهند داد و در مسیری حرکت می‌کنند که اخلاق را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند و اهمیت این سوگندنامه برای این است که یادآوری کند اگر ما علم داشته باشیم و از آن خلق ثروت کنیم اما اخلاق‌مداری را بجا نیاوریم، کاری بیهوده را انجام داده‌ایم.

پیش‌بین خطاب به دولت و مجلس اظهار کرد: نیاز است که اقتصاد آموزشی را در نظام آموزشی مدنظر قرار دهیم؛ اینکه هزینه تحصیل از صفر تا صد تحصیل رایگان باشد اما مهارتی به دانشجویان آموزش داده نشود، شیوه‌ای اشتباه است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی یادآور شد: دولت و مجلس در قبال آموزش مهارتی حداقل وظیفه‌ای که دارد این است که برای توسعه مهارت‌ها سرمایه‌گذاری کند تا با ایجاد اشتغال در این راه بسیاری از مشکلات کشور مرتفع شوند.

وی با اشاره به حمایت دانشگاه از دانشجویان کارآفرین و دارای ایده اظهار کرد: به دانش‌آموختگانی که بتوانند در زمینه ٔ تخصص مهارت خود شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کنند، از طرف دانشگاه و معاونت رئیس‌جمهور تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی کم‌بهره اعطا می‌شود.

پیش‌بین افزود: در سال جاری در راستای رفع نیازهای بازار کار کشور ۹ مرکز آموزشی علمی کاربردی به مراکز علمی کاربردی کشور اضافه شده است.




منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین