|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۹
کد خبر: ۲۴۰۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
در طول جنگ جهانی دوم حدود ۶۰۰ هزاز نقاشی توسط نازی‌ها به غارت رفت که تا به امروز هنوز ۱۰۰ هزار نقاشی گم شده باقی مانده است.
 در طول جنگ جهانی دوم حدود ۶۰۰ هزاز نقاشی توسط نازی‌ها به غارت رفت که تا به امروز هنوز ۱۰۰ هزار نقاشی گم شده باقی مانده است.

به گزارش ایسنا به نقل از نیویورک تایمز، در سال ۱۹۹۸ و در راستای برگرداندن صدها هزار اثر هنری غارت شده توسط نازی‌ها در جریان جنگ جهانی به صاحبان اصلی خود، ۴۴ کشور معاهده‌ای را با عنوان "اصول ناظر بر آثارهنری ضبط شده توسط نازی‌ها" امضاء کردند، معاهده‌ای که این کشورها را متعد می‌کند تا نهایت تلاش خود را برای بازگرداندن این آثار انجام دهند.

در کنفرانسی که اخیرا در شهر برلین برای بررسی پیشرفت این معاهده در بیستمین سالگرد انعقاد آن برگزار شد، پنج کشور به عدم همکاری برای بازگردان این آثار هنری به خاستگاه اصلی خود متهم شدند.



مجارستان یکی از کشورهایی است که دارای تعداد قابل ملاحظه‌ای از آثار هنری سرقت‌شده در دوران جنگ جهانی دوم است و هنوز آنها را بازنگردانده است، گرچه بارها از آن‌ها خواسته شده این موضوع را در دستور کار قرار دهند. در جریان جنگ جهانی دوم، دولت مجارستان مجوز مصادره آثار هنری و اموال فرهنگی از شهروندان یهودی خود را صادر کرده بود و بنابر اعلام «استوارت ایزن‌استات» نماینده آمریکا در این کنفرانس، دولت کنونی مجارستان نیز تغییر موضع خاصی نداشته و همچنان از بازگرداندن آثار هنری به صاحبان اصلی خود سر باز می‌زند. برخی از موزه‌های مجارستان تحقیقاتی را درباره خواستگاه اصلی آثار هنری خود انجام داده‌اند اما نتایح این تحقیق‌ها به صورت عمومی اعلام نشده است.



در جریان جنگ جهانی نازی‌ها در مجموع ۶.۵ میلیون نفر از ساکنین لهستان را کشتند اما این کشور نیز به تا حد زیادی به اصول معاهده بازگرداندن آثار هنری غارت شده توسط نازی‌ها عمل نکرده است.

کشورهای اسپانیا، ایتالیا و روسیه نیز دیگر کشورهایی هست که محل نگهداری هزاران اثر هنری به غارت رفته توسط نازی‌ها هستند و حتی برخی این آثار را می‌توان روی دیوارهای کاخ‌های این کشورها مشاهده کرد.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین