|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۵۱
کد خبر: ۲۳۸۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴
ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۵۵۲ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱.۸ میلیارد سهم و اوراق مالی طی ۲۰۶ هزار و ۷۵۰ نوبت داد و ستد بود.
در سومین روز معاملات بورس اوراق بهادار تهران در این هفته، نمادهای پالایشی، پتروشیمی و فلزی بر خلاف روزهای گذشته با رشد قیمت مواجه شدند و سعی در تقویت شاخص کل داشتند اما برخی از نمادها در گروه خودرو و بانک روی شاخص‌های بازار تاثیر کاهنده گذاشتند.

 امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۲۲۵۸ واحد رشد کرد و به رقم ۱۷۵ هزار و ۸۱۶ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن با ۱۷۰ واحد رشد عدد ۲۷ هزار و ۹۲۲ واحدی را تجربه کرد.

شاخص آزاد شناور نیز با ۲۱۳۲ واحد رشد، رقم ۱۸۷ هزار و ۱۲۷ واحدی را تجربه کرد و شاخص بازار اول و دوم هر یک به ترتیب ۱۵۶۲ و ۴۹۹۰ واحد رشد کردند.

امروز بر خلاف روز گذشته نمادهای پالایشی و پتروشیمی در کنار برخی از نمادهای گروه فلزات اساسی به کمک رشد شاخص‌های بازار سرمایه آمدند؛ به طوری که پالایش نفت اصفهان، پتروشیمی فارس، فولاد مبار که اصفهان و پالایش نفت بندرعباس هر یک به ترتیب ۱۹۴، ۱۹۴، ۱۵۱ و ۱۴۲ واحد تاثیر افزاینده روی شاخص‌های بازار داشتند اما تعدادی از نمادهای بانکی و خودرویی سعی کردند جلوی افزایش شاخص کل را بگیرند. بانک ملت، ایران ترانسفو، لابراتوار داروسازی دکتر عبیدی، مس شهید باهنر و سایپا هر یک به ترتیب با ۹۷، ۳۲، ۱۵، ۱۲ و ۱۲ واحد تاثیر کاهنده بیشترین نقش را روی نوسانات کاهشی نماگرهای بازار داشتند.

امروز در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای بسیاری از سهم‌ها بر خلاف روز گذشته با روند افزایش قیمت مواجه شدند؛ به طوری که برخی از آنها تا بیش از چهار درصد نسبت به روز گذشته در قیمت پایانی رشد کردند و شاهد صف خرید بودند. در گروه محصولات شیمیایی نیز روند قیمت نسبت به روزهای گذشته افزایشی بود و بسیاری از نمادها توانستند بیشتر از سه درصد هم در قیمت آخرین معامله و هم در قیمت پایانی رشد را ثبت کنند.

فلزات اساسی نیز با نوسانی عمدتا کمتر از ۲.۵ درصد مواجه شدند و عموما شرایطی رو به رشد داشتند اما نیمی از نمادهای گروه خودرو و ساخت قطعات با کاهش قیمت مواجه شدند. تعدادی از کارشناسان معتقدند ابهام در قیمت‌گذاری خودروها باعث شده در روند قیمت سهام آنها نیز نوسان‌های غیرقابل منتظره‌ای را شاهد باشیم.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۵۵۲ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱.۸ میلیارد سهم و اوراق مالی طی ۲۰۶ هزار و ۷۵۰ نوبت داد و ستد بود.

همچنین آیفکس امروز با ۳۰.۸ واحد رشد به رقم ۱۹۱۰ واحدی رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۴۰۷ میلیارد تومان را تجربه کرد و حجم معاملات این بازار به رقم ۶۹۸ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین