|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۲۳۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸
هیات هایی به نمایندگی از دولت پاکستان و حزب تحریک انصاف به عنوان یکی از دوحزب عمده مخالف دولت، ساعات پایانی جمعه بار دیگر برای پایان دادن به بحران سیاسی پای میز مذاکره حضور یافتند.
«اسحاق دار» وزیر اقتصاد ودارایی پاکستان و«شاه محمود قریشی» یکی از اعضای ارشد حزب تحت رهبری عمران خان، ریاست هیات های مذاکره کننده را برعهده داشتند.

این دو شخصیت سیاسی بعد از این دور از مذاکرات در جمع خبرنگاران حضور یافتند وهر دوی آنها تاکید کردند : پیشرفت محسوسی در این دور از مذاکرات حاصل شد و قرار است این گفت و گوها روز شنبه نیز ادامه یابد.

اسحاق دار گفت : حزب تحریک انصاف پیشتر طرح پیشنهادی خود را برای پایان دادن به بحران سیاسی جاری، بطور مکتوب به دولت ارائه کرده و دولت نیز روز پنحشنبه پاسخ خود را به این طرح پیشنهادی اعلام کرد. بنابراین مذاکرات جمعه و شنبه روی این موضوع متمرکز است و دو طرف مصمم هستند که به توافق دست یابند.

نماینده دولت پاکستان دراین مذاکرات اظهارامیدواری کرد دو طرف بتوانند هرچه سریعتر به یک توافق جامع دست پیدا کنند تا از وارد شدن خسارات بیشتر به ثبات و اقتصاد کشور جلوگیری شود. دولت و مخالفان هر یک دیگری را در ایجاد بی ثباتی و وارد شدن خسارات فراوان اقتصادی به کشور مقصر می دانند.

دولت پاکستان روزجمعه در گزارشی اعلام کرد که بحران سیاسی جاری در این کشور تا کنون حدود پنج و نیم میلیارد دلار به اقتصاد پاکستان ضربه زده است.

لغو برنامه سفر رییس جمهوری چین به پاکستان که قرار بود اواخر شهریور ماه جاری برگزار شود، یکی از بزرگترین ضربه های ناشی از بحران سیاسی و ناآرامی های جاری درپایتخت پاکستان است که برپیکر اقتصاد و سیاست خارجی این کشور وارد شد.

بحران سیاسی جاری درپاکستان ازروز23مرداد ماه گذشته (همزمان با سالروز استقلال این کشور) با تجمع هزاران نفر ازهواداران عمران خان وطاهر القادری رهبران دو حزب عمده مخالف دولت(تحریک انصاف و جنبش مردمی پاکستان) در پایتخت آغاز شد روزهای شنبه و دوشنبه گذشته به خشونت کشیده شد که در جریان درگیری میان معترضان ونیروهای پلیس، دست کم سه نفر کشته وصدها نفر مجروح شدند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین