|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۲۳۸۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶
حالا این هجمه‌ها نشان می‌دهد که اتفاقا بحثش به حقیقت نزدیک است که ناگهان توپخانه‌ها علیه وزیر خارجه فعال شده است. آقای ظریف در اظهاراتش بودجه وزارت خود را با برخی دستگاه‌های دیگر مقایسه کرد که این امر در هجمه‌های اخیر خود را نشان می‌دهد.
سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی اظهارات اخیر وزیر امور خارجه را موجب ایجاد امیدواری در مردم دانست و گفت: گفتن چنین مطالبی این امید را در مردم ایجاد می‌کند که اراده‌ای برای مبارزه با فساد وجود دارد.

بهرام پارسایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کسانی که به خاطر اظهارات اخیر دکتر ظریف به ایشان حمله کردند مخالفان سی اف تی و افرادی هستند که به ظاهر موافق شفاف‌سازی به ویژه در بحث رای نمایندگان بودند؛ در حالی که ایشان هم به نوعی شفاف‌سازی کرد پس از چه چیزی برآشفته شدند؟ اگر واقعا به دنبال شفاف‌سازی هستند به جای حمله به دکتر ظریف بگردند و ببینند عوامل و مشکلاتی که ایشان مطرح کرد کجاست.

وی با بیان این‌که وزیر امور خارجه ارتباط تنگاتنگی با رهبری دارد، افزود: ایشان در جریان مذاکرات هم فشار عدیده‌ای را متحمل شد و در حدی که امکان داشت اقدامات مثبتی را انجام داد. حالا این هجمه‌ها نشان می‌دهد که اتفاقا بحثش به حقیقت نزدیک است که ناگهان توپخانه‌ها علیه وزیر خارجه فعال شده است. آقای ظریف در اظهاراتش بودجه وزارت خود را با برخی دستگاه‌های دیگر مقایسه کرد که این امر در هجمه‌های اخیر خود را نشان می‌دهد.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع دیگر که بر صحبت‌های آقای ظریف صحه می‌گذارد این است که در زمان تصویب سی اف تی در مجلس و در حالی که همه گذاره‌ها و منطق حکم می‌کرد که ارزش دلار کاهش یابد شاهد افزایش قیمت دلار بودیم و پاسخ وارونه‌ای از بازار گرفتیم، اما بعد از رد سی اف تی از سوی شورای نگهبان شاهد کاهش قیمت دلار بودیم. در همین جا مافیای اقتصادی خود را نشان می‌دهد. آنها می‌خواهند نشان دهند که سی اف تی تاثیری ندارد، لذا در تصویب آن ارزش دلار را افزایش می‌دهند و در زمان رد آن ارزش دلار را کاهش می‌دهند.

پارسایی با بیان این‌که حمله به وزیر خارجه در شرایط فعلی تحریم‌ها به نفع منافع ملی و انسجام کشور نیست، اضافه کرد: وقتی موضوعی به طور شفاف از زبان مسئولین گفته می‌شود مردم امیدوار به این می‌شوند که اراده‌ای برای مبارزه با فساد وجود دارد اما متاسفانه در مخالفت‌ها، منافع مردم در نظر گرفته نمی‌شود. البته ما مسئولین پاکدست زیادی داریم اما به هرحال فساد هم وجود دارد که اگر جامعه به وجود این اراده برای مبارزه با فساد امیدوار شود با سیاست‌های حاکمیت همراه خواهد شد.

وی در پایان اظهار کرد: حمله به اظهارات افشاگرانه وزیر امور خارجه در واقع خفه‌کردن و کورکردن سوسوهای امید و صداهای افشاگرانه است در حالی که مردم شاید تحریم را تحمل کنند، اما فساد را تحمل نمی‌کنند و اگر جدیتی برای شفاف‌سازی وجود داشته باشد می‌توانیم بحران تحریم را به خوبی رد کنیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین