|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۲۳۶۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲
به دنبال کشف اجساد دو دختر تبعه سعودی، مادر آن دو به پلیس نیویورک اعلام کرد که از سوی سفارت سعودی در آمریکا تهدید به ترک این کشور شده بود.
 به دنبال کشف اجساد دو دختر تبعه سعودی، مادر آن دو به پلیس نیویورک اعلام کرد که از سوی سفارت سعودی در آمریکا تهدید به ترک این کشور شده بود.

به گزارش فارس، هنوز پس لرزه‌های قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار سعودی منتقد آل سعود در کنسولگری سعودی در ترکیه تمام نشده است که رسانه‌های آمریکایی از قتل مشکوک دو دختر تبعه سعودی در آمریکا خبر می‌دهند.

هفته گذشته چهارشنبه روزنامه نیویورک تایمز نوشت که فردی به هنگام قدم زدن در کنار رودخانه «هادسون» متوجه یک شی مشکوک در کنار این رودخانه می‌شود و فورا به پلیس زنگ می‌زند و آن را در جریان می‌گذارد.

بعد دنبال این تماس، مأموران پلیس شهر نیویورک در محل مذکور حاضر می‌شود و بعد از بررسی مشخص می‌شود که شی مذکور، جسد دو دختر نوجوان بوده که به وسیله یک نوار از ناحیه کمر و پا به هم بسته شده بودند.

تحقیقات اولیه نشان می‌داد که اجساد این دو دختر مدت زمان زیادی در داخل آب نبوده و هیچ گونه علامتی دال بر اینکه آن دو قبل از آنکه داخل رودخانه هادسون رها شوند، مورد ضرب و شتم قرار بگیرند، وجود نداشته است.

دو روز بعد از این حادثه پلیس نیویورک اعلام کرد که اجساد پیدا شده متعلق به دو خواهر سعودی است که در شهر «فرفکس» ایالت ویرجینیا زندگی می‌کردند.

یکی از این اجساد متعلق به «روتانا فارع» ۲۲ ساله و دیگری به «تالا فارع» ۱۶ ساله خواهر کوچک او بوده است.



تالا (راست) و روتانا (چپ)

پلیس آمریکا بعد از بررسی اعلام کرد که این دو خواهد اخیرا پناهنده این کشور شده‌اند و یک پرونده مربوط به ناپدید شدن آن دو در اداره پلیس ثبت شده است.

به رغم اینکه تحقیقات پلیس در این ارتباط ادامه دارد، ولی کاراگاهان پلیس احتمال می‌دهند که این حادثه «جنایت قتل» باشد.

پلیس شهر فرفکس از ارائه هرگونه اطلاعات در مورد زندگی این دو خواهر سعودی در ایالات ویرجینیا به دلیل قانون ممنوعیت انتشار هرگونه اطلاعاتی که به شناسایی قربانی زیر ۱۸ سال منجر شود، تا به این لحظه خودداری کرده است.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، روتانا فارع به تنهایی در شهر نیویورک زندگی می‌کرد و مادر و خواهر ۱۶ ساله‌اش در ایالات ویرجینیا ساکن بودند.

این روزنامه آمریکایی می‌نویسد، مادر این دو دختر سعودی که نخواست هویتش فاش شود، به پلیس گفته بود که دختر کوچکش (تالا) از دو ماه پیش ناپدید شده است.

پلیس نیویورک بعد از اعلام ناپدید شدن تالا، شروع به یافتن وی می‌کند و مشخص می‌شود که خواهر کوچ به نزد خواهر بزرگ خود می‌رفته است.

پلیس نیویورک همچنین اعلام کرده است که مادر این دو خواهر، سال گذشته به پلیس اعلام کرده بود که دخترانش ناپدید شده و هنگامی که پلیس موفق به یافتن این دو می‌شود، تالا و روتانا از پلیس درخواست حمایت می‌کنند و بنا براین، آن دو در پناهگاهی اسکان داده می‌شوند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارش دیروز خود نوشت که مادر این دو دختر سعودی یک روز قبل از کشف اجساد آن‌ها در رودخانه هادسون، به کاراگاهان و بازرسان گفته است که تماسی از یکی از «مسئولان سفارت عربستان سعودی در آمریکا» دریافت کرده است.

این مسئول سعودی از مادر روتانا و تالا خواسته آمریکا را ترک کنند؛ چرا که دختران او خواستار «پناهندگی سیاسی» به این کشور شده‌اند.

کنسولگری سعودی به دنبال کشف جسد این دو خواهر، در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقام های سفارت سعودی در واشنگتن به خانواده آن دو زنگ زنده و به آن‌ها کمک کرده است.

تالا و روتانا در سال ۲۰۱۵ به همراه مادرشان به آمریکا مهاجرت کردند و در منطقه فیرفکس، یک از مناطق حومه شهر واشنگتن اقامت کردند.

روتانا فارع بعد از ورود به آمریکا وارد دانشگاه «جورج میسون» شد ولی بهار همان سال دانشگاه را ترک کرد. سخنگوی دانشگاه جورج میسون قتل این دو خواهر را «تراژدیک» خوانده گفته است که دانشگاه با پلیس در ارتباط با این پرونده همکاری می‌کند.

در صورت صحت ادعاهای مادر این دو دختر مبنی بر اینکه از سوی سفارت سعودی در آمریکا تهدید شده است، این مسئله پیامدهای چه بسا ناگواری برای سران سعودی از جمله ولی‌عهد سعودی داشته باشد.

دهم مهرماه بود که خبر ناپدید شدن جمال خاشقچی در کنسولگری سعودی رسانه‌ای شد و به رغم انکار ورود وی به ساختمان کنسولگری، دادستانی کل عربستان بعد از یک هفته و به دنبال فشارهای بین‌المللی و جامعه جهانی به قتل او در کنسولگری اذعان کرد و مدعی شد که قتل خاشقچی در نتیجه یک نزاع بوده و پادشاه و ولی‌عهد از ماجرا خبری نداشتند.

تحلیلگران و رسانه‌های دنیا و مقامات برخی کشورها از جمله ترکیه و آمریکا و اتحادیه اروپا در واکنش به این قتل،در مورد ادعای سعودی تشکیک کرده و تأکید کردند که محال است این قتل بدون اطلاع «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد، وزیر دفاع و همه کاره عربستان سعودی اتفاق بیافتد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین