|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۳
کد خبر: ۲۳۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴
به دبنال هشدار غیرمنتظره ملک عبدالله پادشاه عربستان در مورد هدف قرار دادن اروپا و آمریکا توسط داعش، منابع می گویند که سعودی ها به این گروه باج داده اند تا به این کشور حمله نکنند.
 نشریه ورد نت دیلی نوشت: به دبنال هشدار غیرمنتظره ملک عبدالله پادشاه عربستان در مورد هدف قرار دادن اروپا و آمریکا توسط داعش، منابع می گویند که سعودی ها به این گروه باج داده اند تا به این کشور حمله نکنند.

این منبع که خواستار عدم افشای نامش بود گفت که سعودی سال ها پیش نیز مشابه این اقدام را انجام دادند. در آن زمان شاهزاده ترکی رئیس وقت سازمان اطلاعاتی عربستان به افغانستان سفر کرد تا با اسامه بن لادن رهبر القاعده ملاقات کند.

در آن جلسه، ترکی میلیون ها دلار پول به بن لادن داد تا از حمله ی القاعده به عربستان جلوگیری کند.

به گفته ی این منبع آگاه،  داعش ماه گذشته قصد حمله به عربستان را داشت و حتی برخی از اعضای این گروه تروریستی علنا اعلام کردند که قصد تصرف مکه و مدینه را دارند.

شاهزاده بندر بن سلطان برای دور نگاه داشتن داعش از مرزهای کشورش، دست به مذاکراتی پشت پرده با سرکردگان آن زده است. بندر برادرزاده پادشاه عربستان است و پیش از آن که ریاست اداره امنیت و اطلاعات و شورای امنیت ملی عربستان را برعهده بگیرد، سال‌ها سفیر ریاض در واشنگتن بود.

این منبع افزود: فراغت ملک عبدالله از احتمال حملات داعش علیه عربستان سعودی، این تردید را پیش می‌آورد که شاهزاده بندر بن سلطان مشغول مذاکرات پشت پرده برای دور نگاه داشتن داعش از مرزهای سعودی است.

به نوشته نشریه ورلد نت دیلی به نقل از منبع ناشناسش، با وجود روابط نزدیکی که بندر طی چندین سال با گروه‌های جهادی درست کرده، او کانال‌های لازم برای پرداخت باج به ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه داعش را دارد.
منبع: انتخاب
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین