|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۶
کد خبر: ۲۳۳۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
اقداماتی که زوج‌های خوشبخت انجام می‌دهند چندان زمان‌بر نیست. اما همین کارهای به ظاهر ساده می‌تواند روابط زناشویی زوجین را به طرز شگفت‌انگیزی بهبود ببخشد .
یک روان‌شناس گفت: اگر هر زوج در هفته فقط پنج ساعت را صرف زندگی مشترک‌شان کنند، روابط‌ شان بهتر خواهد شد .

جمشید قربانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: زوج‌های خوشبخت نیز مانند هر زوج دیگری با ویژگی‌های عادی و طبیعی زندگی می‌کنند اما رمز خوشبختی آن‌ها در دانستن چگونگی رفتار و استفاده از رازهای خوشبختی و عشق در زندگی است. این زوج‌ها هر روز قبل از خداحافظی، درباره کارهایی که قرار است در آن روز انجام دهند سوالاتی از همدیگر می‌کنند و در پایان هر روز کاری یک گفت‌وگوی آرام و بی‌استرس با هم دارند.

این روان‌شناس ادامه داد: در چنین فرصت‌هایی، زوجین می‌توانند روابط خود را عمیق‌تر سازند و از خستگی و دل‌مشغولی‌های هم آگاه شوند. این زوج‌ها محبت خود را از طریق رفتارهایی همچون روابط عاشقانه و بخشش در مواقع مناسب ابراز می‌کنند و یک قرار هفتگی دو نفره در فضایی  خلوت و آرامش‌بخش برای تازه کردن عشق خود دارند .

وی با اشاره به این‌که این زوج‌ها هر روز حداقل پنج مرتبه قدردانی و محبت صادقانه‌ای بین خود رد و بدل می‌کنند، افزود: اقداماتی که زوج‌های خوشبخت انجام می‌دهند چندان زمان‌بر نیست. اما همین کارهای به ظاهر ساده می‌تواند روابط زناشویی زوجین را به طرز شگفت‌انگیزی بهبود ببخشد .

قربانی همچنین با تاکید بر این‌که بی‌پولی خوشایند نیست اما گاه اجتناب‌ناپذیر است، تاکید کرد: زوجین خوشبخت به اندازه‌ای که برایشان مقدور است خوش می‌گذرانند و دوستان واقعی خود را نیز به جمع‌شان دعوت می‌کنند؛ در واقع در شرایط کنونی بی‌پولی ممکن است برای همه پیش بیاید و نمی‌تواند دلیلی برای خجالت کشیدن و انزواطلبی باشد .

این روان‌شناس خاطرنشان کرد: باید مثبت اندیش باشیم و گمان نکنیم که که دیگران همیشه سعادتمند هستند و زندگی زناشویی ما نقص دارد.  مثبت اندیشی عضلات مغز را نوازش می دهد . مهم نیست که انسان کاملی  هستیم یا خیر، به هر حال همین که با هم هستیم و برای حفظ و ارتقای روابط زناشوییمان تلاش می کنیم،  انعکاس خوشبختی است .

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین