|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۲
کد خبر: ۲۳۱۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۰
یک رهبر جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تأکید کرد، هیأتی از این جنبش در آینده نزدیک به دعوت مصر به قاهره سفر می‌کند.
 یک رهبر جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تأکید کرد، هیأتی از این جنبش در آینده نزدیک به دعوت مصر به قاهره سفر می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، سامی ابوزهری خاطرنشان کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله و جنبش فتح طرحی شامل شروط غیرقابل‌قبول مانند خلع سلاح مقاومت را برای گفت‌وگوی ملی ارائه داده بود.

وی افزود: تشکیلات رام‌الله همسو با تلاش‌های رژیم صهیونیستی سعی در وقت‌کشی دارد و از فرصت ناشی از موافقت حماس با طرح مصر برای تحقق آشتی ملی استفاده نکرد.

ابوزهری با اشاره به این که حماس همچنان زمینه لازم برای موفقیت تلاش‌های مصر را فراهم خواهد کرد، تصریح کرد: تشکیلات خودگردان باید بداند که ما تسلیم مجازات‌های اعمال شده علیه نوار غزه نخواهیم شد و با هم‌اندیشی دیگر گروه‌های فلسطینی، موضع یکپارچه‌ای در قبال این مجازات‌ها اتخاذ خواهیم کرد.

وی همچنین اعلام کرد که تلاش‌ها برای آرام‌سازی اوضاع در غزه که طرح مربوط به آن در سال ۲۰۱۴ به امضا رسیده بود، در آستانه نهایی شدن بود اما موضع تشکیلات خودگردان این تلاش‌ها را به شکست کشاند و تلاش‌ها برای تثبیت آرامش اوضاع در غزه و لغو محاصره به دلیل مواضع تشکیلات رام‌الله کاهش یافته است.

این رهبر حماس خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی قبلا طرحی در زمینه آرام‌سازی اوضاع به گروه‌های مقاومتی ارائه کرده بود که این گروه‌ها با کلیات آن موافقت کرده بودند اما این رژیم سعی در فریبکاری و کسب وقت دارد و باید بداند که این سیاست نمی‌تواند باعث فریب ملت فلسطین شود و این ملت تا تحقق خواسته‌های خود در زمینه لغو محاصره به راه خود ادامه خواهد داد.

وی تأکید کرد: رژیم صهیونیستی باید بداند که ما آماده استفاده از تمامی گزینه‌ها هستیم و محاصره چه با آرام‌سازی اوضاع و چه با شیوه‌های دیگر شکسته خواهد شد و تهدیدات این رژیم علیه غزه باعث ترس و هراس ملت و گروه های فلسطینی نخواهد شد بلکه باعث اصرار آن بر تداوم این راه خواهد شد.

ابوزهری همچنین تهدیدات تشکیلات خودگردان مبنی بر اعمال مجازات های جدید علیه غزه را تاسف‌بار توصیف و تأکید کرد که این روند باعث انزوای بیش از پیش تشکیلات خودگردان و دور شدن آن از ملت فلسطین و گروه های ملی خواهد شد.

وی افزود: موضع طبیعی در سایه تداوم محاصره رژیم صهیونیستی، لغو مجازات های اعمال شده علیه نوار غزه به منظور تقویت پایداری ملت فلسطین در برابر این رژیم و طرح موسوم به "معامله قرن" است که با هدف حذف مساله فلسطین طراحی شده است اما تشکیلات خودگردان با اتخاذ اقدامات عکس این مساله باعث تشویق به اجرای معامله قرن می‌شود.

این رهبر حماس تصریح کرد که جمعیت زیاد شرکت‌ننده در تظاهرات حق بازگشت جمعه گذشته سعی در تأکید بر این مسأله را داشت که قدرت ملت فلسطین در حال افزایش و گسترش است و این ملت تا تحقق خواسته‌های خود به این تظاهرات ادامه می‌دهد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین