|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۲۳۰۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
صدراعظم آلمان، رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان را به خاطر اختلاف بر سر مسئله درگیری عناصر افراطی با مهاجران از سمتش برکنار کرد.
 صدراعظم آلمان، رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان را به خاطر اختلاف بر سر مسئله درگیری عناصر افراطی با مهاجران از سمتش برکنار کرد.

به گزارش اسپوتنیک، صدراعظم آلمان، رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان را به خاطر اختلاف بر سر مسئله مهاجران، برکنار کرد.

پیشتر روزنامه آلمانی "دی ولت"  نوشته بود که امروز قرار است در نشستی بین سران احزاب دولت ائتلافی آلمان درباره آینده و سرنوشت رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان تصمیم‌گیری شود.

از روز دوشنبه از محافل دولتی در آلمان این مطلب به گوش می‌رسید که صدراعظم آلمان، با وجودمخالفت وزیر کشورش، موافق برکناری رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان است. اپوزیسیون و حزب سوسیال دموکرات هم موافق این مسئله هستند.

طبق گمانه‌زنی‌ها، دلیل این تصمیم خانم صدراعظم، اظهار تردید ماسن درباره غیرواقعی‌بودن تصاویری از اعتراضات اخیر در شهر کمنیتس است که در آن فعالان راست‌گرا به مهاجران حمله‌ور می‌شوند. ماسن گفته بود دلایل خوبی در اختیار دارد که این تصاویر جعلی هستند.

چندین هفته است که بحث‌های جنجال‌برانگیزی درباره ناآرامی‌ها در شهر کمنیتس و سرنوشت رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان بین سیاستمداران آلمانی در گرفته است.

نتایج جدیدترین نظرسنجی نیز نشان می‌دهد که اکثر شهروندان آلمانی موافق برکناری رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان توسط آنگلا مرکل هستند و 54 درصد شهروندان آلمانی چنین اقدامی را درست می‌دانند. 45 درصد هم چنین اقدامی را کاملا درست ارزیابی کرده‌اند.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین