|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۲۲۹۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱
وزیر امور خارجه کشورمان در جریان سفر به نیویورک علاوه بر همراهی کردن رییس‌جمهور جهت شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد ( در صورت سفر روحانی به نیویورک )، احتمالا در اجلاس وزیران خارجه عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) نیز شرکت می‌کند.
 طبق برنامه پیش‌بینی شده ، وزیر امور خارجه کشورمان اواخر هفته آتی به نیویورک سفر می‌کند.

 وزیر امور خارجه کشورمان در جریان سفر به نیویورک علاوه بر همراهی کردن رییس‌جمهور جهت شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد ( در صورت سفر روحانی به نیویورک )،  احتمالا در اجلاس وزیران  خارجه عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) نیز شرکت می‌کند.

از مهم‌ترین برنامه‌های ظریف در جریان سفر به نیویورک حضور در نشست وزیران خارجه ایران و گروه 1+4 در ارتباط با موضوع برجام و حفظ این توافق بین‌المللی است.

این  دیپلمات ارشد کشورمان در جریان سفر به نیویورک به مانند سال‌های گذشته با تعدادی از همتایان خارجی خود و همچنین مقامات ارشد سازمان ملل و اتحادیه اروپا  رایزنی خواهد کرد .

به نظر می‌رسد محور اصلی گفت‌وگوهای ظریف در جریان سفر به نیویورک موضوع برجام و همچنین اعمال تحریم‌های مجدد آمریکا علیه ایران باشد.

گفت‌وگو با تعدادی از رسانه‌های آمریکایی و سخنرانی در برخی از اندیشکده‌های آمریکایی در نیویورک از دیگر برنامه‌های احتمالی ظریف در جریان این سفر است.

 طبق اعلام برخی از مقامات آمریکایی ، قرار است  در 26 سپتامبر ( چهارم مهر )جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد به ریاست دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا برگزار شود . یکی از محورهای اصلی این جلسه در کنار دیگر موضوعات خاورمیانه موضوع ایران خواهد بود. هنوز مشخص نیست که ایران در چه سطحی در این نشست حضور پیدا می‌کند. گرچه برخی از کارشناسان معتقدند در صورتی که تهران تصمیم بگیرد در این نشست حضور پیدا کرده و به اتهامات واهی آمریکا - که احتمالا در این جلسه از سوی ترامپ بار دیگر مطرح خواهد شد- پاسخ دهد، بهترین فرد محمدجواد ظریف است.

آمریکا در ماه سپتامبر ریاست شورای امنیت سازمان ملل را به عهده دارد.

پیش بینی  می‌شود حسن روحانی،  در صورت سفر به نیویورک ، روز سوم مهر( 25 سپتامبر ) در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین