|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۱
کد خبر: ۲۲۸۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶
ما بعد از انقلاب شاهد تولد دو نسل هستیم که آنها تحصیلات عالیه دارند و هم می‌خواهند وارد بازار کار شوند و مطالباتی دارند که حتما عده‌ای از آنها توانایی و کارایی لازم را برای کسب مقام مدیریتی را دارند.
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: هرچقدر که مدیران دهه اول و دوم انقلاب کارآمد باشند امروز دیگر توانایی جدی برای اداره کشور را ندارند و به نظر من قانون منع به کارگیری بازنشستگان در سمت‌های مدیریتی، امر بسیار مثبتی است و به زودی اثرات آن احساس می‌شود.

عبدالله ناصری  در ارتباط با قانون منع به کارگیری بازنشستگان و فواید این قانون جهت گسترش جوان‌گرایی در کشور، اظهار کرد: از نیمه دوم 40 ساله انقلاب اسلامی، از سوی نظام مدیریتی جمهوری اسلامی اشتباهی صورت گرفت و آن کم توجهی به کارکرد جوانگرایی است.

وی ادامه داد: ما بعد از انقلاب شاهد تولد دو نسل هستیم که آنها تحصیلات عالیه دارند و هم می‌خواهند وارد بازار کار شوند و مطالباتی دارند که حتما عده‌ای از آنها توانایی و کارایی لازم را برای کسب مقام مدیریتی را دارند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطر نشان کرد: در دولت آقای روحانی نمونه مثبت توجه به جوانگرایی را با انتخاب آقای آذری جهرمی به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دیدیم. ایشان را امروز به عنوان یک وزیر نسبتا موفق و کارآمد در میان قشر جوان می‌شناسیم که هم اصلاح‌طلبان و هم اصولگرایان با هم اعتقاد دارند ایشان کارایی لازم را برای مدیریت وزارتخانه دارد.

وی سپس گفت: این اتفاق یعنی انتخاب جوانان به عنوان مدیران ارشد کشور باید پیش از اینها رخ می‌داد که متاسفانه خیلی دیر به این نتیجه رسیدند که باید از جوانان استفاده کنند.

ناصری در انتقاد به روی کار آمدن مدیران بازنشسته در دولت یازدهم و دوازدهم، اظهار کرد: متاسفانه بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم و دوازدهم دیدیم که از مدیرانی که در دوران آقای احمدی‌نژاد بازنشسته شده بودند مجدد استفاده کردند، اما نکته مثبت این است که همین دولتمردان الان با مطالبه مردم مبنی برجوانگرایی موافق هستند و برای آن تلاش می‌کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطر نشان کرد: فارغ از گرایشات سیاسی در حال حاضر 70 درصد از جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌دهند. در نظام مدیریتی کشور از بعد انقلاب به ویژه دوران بعد از جنگ هیچ برنامه مدونی برای استفاده از جوانان و پرورش مدیران جوان نداشته است و حالا با مطالبه قشر جوان برای کسب سمت‌های مدیریتی مواجه شده است.

وی ادامه داد: هرچقدر که مدیران دهه اول و دوم انقلاب کارآمد باشند امروز دیگر توانایی جدی برای اداره کشور را ندارند و به نظر من قانون منع به کارگیری بازنشستگان در سمت‌های مدیریتی امر بسیار مثبتی است که اثرات آن به زودی مشخص می‌شود و باید در همه حوزه‌های مدیریتی کشور اعم از دولت و غیر از دولت یعنی نهادهای خارج از دولت اجرا شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین