|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۲۲۴۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۴
رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش طوفان با سرعتی معادل ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت سیستان را فرا می‌گیرد.
 رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش طوفان با سرعتی معادل ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت سیستان را فرا می‌گیرد.

علی ملاشاهی در گفتگو با  تسنیم  اظهار داشت: پیش‌بینی وضعیت جوی سیستان و بلوچستان بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی نشان می‌دهد از اواسط وقت روز شنبه پیش رو تا پایان هفته آینده در شهرستان‌های منطقه سیستان وزش طوفان خواهیم داشت.

رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در پی این شرایط جوی نامطلوب و وزش طوفان با سرعتی معادل ۸۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت کاهش شدید دید و کیفیت هوا در سیستان رخ می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: روز‌های یکشنبه و دوشنبه هفته آینده طوفان در منطقه سیستان شدیدتر و سرعت باد بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود که در پی آن احتمال اختلال در پرواز‌های فرودگاه‌های زابل و زاهدان وجود دارد.

ملاشاهی تاکید کرد: در این مدت در محور‌های مواصلاتی زابل- نهبندان، زاهدان- نهبندان، زاهدان- زابل، زاهدان-بم و ایرانشهر-بم باد و گرد و خاک سبب کاهش دید می‌شود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: گرد و غبار در زاهدان و سایر نقاط نواحی مرکزی و جنوبی استان سبب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید خواهد شد. همچنین باد و گرد و خاک نیز با شدت کمتر رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه دمای هوا از یکشنبه در نیمه شمالی استان حدود ۳ تا ۵ درجه کاهش می‌یابد، افزود: اتخاذ تمهیدات لازم از جانب مسئولین استان برای کاهش اثرات مخرب گرد و خاک به ویژه در سلامت و بهداشت مردم و حمل و نقل جاده‌ای ضروری است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین