|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۲۱۸۸۱۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷
عکس دلخراش یک دختربچه در مرز آمریکا و مکزیک انتقادات زیادی علیه سیاست‌های ضدمهاجرتی ترامپ در پی داشته است.
 عکس دلخراش یک دختربچه در مرز آمریکا و مکزیک انتقادات زیادی علیه سیاست‌های ضدمهاجرتی ترامپ در پی داشته است.

انتشار عکسی دلخراش از یک دختربچه گریان دو ساله در مرز مکزیک با آمریکا که ماموران امنیتی در حال بازرسی مادر او هستند، انتقادات بسیاری را علیه سیاست‌های ضدمهاجرتی دونالد ترامپ برانگیخته است.

به نقل از شیکاگو تریبون، این عکس که سه شنبه گذشته گرفته شده به نماد سیاست تحمل صفر ترامپ تبدیل شده و تاکنون میلیون ها نفر در سطح جهان آن را مشاهده کرده اند. با اجرای این سیاست، تاکنون صدها کودک مهاجر از والدینشان جدا شده اند.



جان مور، فردی که این لحظه را روز سه شنبه با دوربین خود شکار کرده، تاکنون تصاویر دلخراش زیادی از جنگ ها، بیماری ها و بحران های سراسر جهان ضبط کرده و با اینکه مشاهده چنین صحنه هایی برای او عادی شده است، زمانی که این صحنه را مشاهده می کند، نفس کشیدن برایش مشکل می شود. او می گوید زمانی که مأموران مرزی بازرسی بدنی مادر این دختربچه را آغاز کردند، او شروع به جیغ زدن کرد. این عکاس می گوید دلم می خواست آن دختربچه را آرام کنم. اما تنها چیزی که او را آرام می کرد بودن با مادرش بود.

جان مور می گوید لحظه ای که این عکس رو می گرفته می دانسته که این تصویر به نماد سیاست ضدمهاجرتی آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ تبدیل خواهد شد.

در طرح روی جلد مجله آمریکایی تایم نیز از این تصویر دلخراش الهام گرفته شده است. در این طرح که تصویرِ همراه با لبخند ترامپ رو در روی این دختر بچه گریان قرار گرفته، آمده است: به آمریکا خوش آمدی!
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین