|
|
امروز: شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۷
کد خبر: ۲۱۸۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰
گفته می‌شود دلیل افزایش آمار حملات راست‌گرایان افراطی در آلمان، کنترل دوباره پرونده‌های حملاتی بوده که ظاهرا انگیزه‌های راستگرایانه برای اقدامات خشونت‌آمیز نداشته‌اند.
دولت آلمان اعلام کرد که از زمان اتحاد دو آلمان شمار قربانیان حملات راست‌گرایان افراطی افزایش یافته و آمار موجود در این رابطه نشان می‌دهد که از سال ۱۹۹۰ تاکنون ۸۳ تن در پی حملات راست‌گرایان افراطی کشته شده‌اند.

به نقل از دویچه وله، اشتفان مایر، یکی از مقامات بلندپایه در وزارت کشور آلمان به درخواست حزب چپ‌های آلمان در مجلس نمایندگان آلمان اعلام کرد که از زمان اتحاد دو آلمان شمار قربانیان حملات راست‌گرایان افراطی به طور محسوسی افزایش یافته است.

اشتفان مایر در این باره گفت: آمارهای کنونی ما نشان می‌دهد که از سال ۱۹۹۰ در ۷۶ مورد که در ارتباط با حملات راست‌گرایان افراطی بوده‌اند، ۸۳ تن کشته شده‌اند.

گفته می‌شود دلیل افزایش آمار حملات راست‌گرایان افراطی در آلمان، کنترل دوباره پرونده‌های حملاتی بوده که ظاهرا انگیزه‌های راستگرایانه برای اقدامات خشونت‌آمیز نداشته‌اند.

بررسی دوباره پرونده‌های قدیمی برای مشخص کردن شمار واقعی موارد تبهکارانه به دست راست‌گرایان افراطی، به دلیل تحقیقات طولانی مدتی بود که روزنامه آلمانی "تاگس اشپیگل" از سال ۲۰۰۰ میلادی آغاز کرده بود و نتیجه‌ی آن با آمار رسمی سازگار نبود.

تحقیقات این روزنامه نشان داده که در سراسر آلمان شمار قربانیان راست‌گرایان افراطی از زمان اتحاد دو آلمان بسیار بیشتر از تعدادی است که در آمارها آمده است. تحقیقات این روزنامه از دست‌کم ۱۵۰ کشته در این رابطه از تاریخ سوم اکتبر سال ۱۹۹۰ خبر می‌دهد.

بر مبنای آمار دولت آلمان نئونازی‌ها و دیگر راست‌گرایان افراطی در آلمان در چهارماه نخست سال ۲۰۱۸ در مجموع سه هزار و ۷۱۴ تخلف داشته‌اند که ۱۷۴ مورد آن در ارتباط بوده است با اقدامات خشونت‌آمیز.

در این آمارها که دولت آلمان به تقاضای پترا پاو، نماینده حزب چپ‌های آلمان منتشر کرده، آمده است که در تخلفات راست‌گرایان افراطی در آلمان در چهارماه نخست سال جاری ۱۳۲ تن  زخمی شده‌اند و پلیس آلمان در مجموع یک هزار و ۵۲۶ نفر را در این رابطه شناسایی و ۲۷ نفر را دستگیر کرده است.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین