|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۲۱۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰
وزیر بهداشت و درمان و آموزش‌های پزشکی گفت: رژیم صهیونیستی انسانیت را مورد هدف قرار داده است.
قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش‌ پزشکی در تجمع بزرگ جامعه پزشکی در حمایت از مردم غزه با ابراز تاسف از وقوع این حوادث در فلسطین، گفت: هم‌دردی با فلسطینیان لازم است.

او ادامه داد: از همان ساعات اولیه حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه تعداد بی‌شماری از پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان از بخش خصوصی و دولتی برای کمک‌رسانی اعلام آمادگی کرده‌اند. هم‌چنین کمک‌هایی از تجهیزات پزشکی و درمانی برای مردم غزه آماده ارسال شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش‌ پزشکی اضافه کرد: حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه یک اتفاق مهم است که در حال تکرار است و این اتفاق نه تنها در فلسطین بلکه در کل منطقه تکرار می‌شود. من به سهم خود از جامعه پزشکی به دلیل همراهی و اعلام آمادگی برای کمک‌رسانی قدردانی می‌کنم.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: این همراهی جامعه پزشکی تکرار خاطره‌های صحنه‌های نبرد دفاع مقدس بوده است. جمهوری اسلامی ایران از همان ساعات اولیه وقوع حملات علیه مردم غزه این حملات را محکوم کرد. وزارت بهداشت و درمان به دستور رییس‌جمهور برای هرگونه کمک‌رسانی به مردم غزه با سازمان‌های جهانی بهداشت و درمان، وزیران بهداشت کشورهای همسایه و هم‌چنین الجزایر و مصر و اعضای گروه نم در تماس بوده است و امکانات زیادی فراهم شد.

وی ادامه داد: در ابتدا تصور می‌کردیم که برای ارسال کمک‌ها خط پروازی وجود دارد اما متاسفانه نه تنها برای ما، بلکه برای کشورهای اسلامی دیگر که خواستار کمک به مردم غزه بودند این فرصت فراهم نشد و امیدواریم که این سیستم هوایی باز شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش‌ پزشکی اضافه کرد: بیمارستان‌های خصوصی برای اسکان مجروحان غزه اعلام آمادگی داده‌اند که لازم است در اینجا از این بیمارستان‌ها نیز قدردانی کنیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین