|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۶
کد خبر: ۲۱۵۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاونی روستایی ایران خاطرنشان کرد:۶۸ تن زعفران به ارزش ۳۲۵ میلیارد تومان از زعفرانکاران خریداری و ۱۰۰ درصد مطالبات کشاورزان زعفرانکار پرداخت شده است.
 مدیرعامل سازمان مرکزی تعاونی روستایی ایران اعلام کرد:۹۷۶ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان برای خرید تضمینی و حمایتی ۶۵۰ هزارتن محصول کشاورزی تاکنون پرداخت شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید،دکتر حسین شیرزاد در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر سیما با اعلام این مطلب،افزود:۵۲ هزارتن وش پنبه به ارزش ۱۶۲ میلیارد تومان در سال ۹۶ توسط سازمان تعاون روستایی خریداری و مطالبات پنبه کاران ۱۰۰ درصد پرداخت شده است.

وی ادامه داد:۴۸ هزارتن سیب درختی درجه ۳ به ارزش ۱۴ میلیارد تومان به صورت تضمینی از باغداران خریداری و ۱۰۰ درصد مطالبات آنان نیز پرداخت گردیده است.

شیرزاد با اشاره به فعالیت ۶۲ هزار زعفرانکار در کشور اظهار داشت:محصول زعفران در بازه زمانی دو ماهه به بازار عرضه می شود و به منظور جلوگیری از زیان کشاورزان با ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی، سازمان تعاون روستایی برای خرید حمایتی زعفران ورود پیدا کرد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاونی روستایی ایران خاطرنشان کرد:۶۸ تن زعفران به ارزش ۳۲۵ میلیارد تومان از زعفرانکاران خریداری و ۱۰۰ درصد مطالبات کشاورزان زعفرانکار پرداخت شده است.

شیرزاد با اشاره به خرید حمایتی خرما به منظور جلوگیری از زیان باغداران گفت:۸۶۰۰ تن خرما به ارزش ۴۸ میلیارد تومان در بازه زمانی بهمن ۹۶ تا پایان فروردین ماه ۹۷ در سه استان کشور خریداری و تمام مطالبات خرماکاران پرداخت شده است.

وی در مورد خرید حمایتی گوجه فرنگی گفت:۱۶ هزار و ۲۰۰ تن گوجه فرنگی به ارزش ۷ میلیارد تومان از کشاورزان خریداری و ۱۰۰ درصد مطالبات آنان نیز پرداخت شده است.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاونی روستایی ایران در مورد خرید حمایتی شیر خام از دامداران اظهار داشت:۲۱۷ هزارتن شیر خام به ارزش ۲۸۸ میلیارد تومان از دامداران ۸ استان کشور در سال ۹۶ خریداری شده و تمام مطالبات دامداران پرداخت گردیده است.

شیرزاد اضافه کرد:مطالبات خرید شیر خام دامداران در سال ۹۷ تا بیستم خرداد ماه پردخت خواهد شد.

وی با اشاره به این که ۲۵۵ هزارتن کشمش به ارزش ۱۲۹ میلیارد تومان از باغداران خریداری شده است،خاطرنشان کرد:تاکنون ۷۲ درصد از مطالبات باغداران پرداخت شده و ۲۸ درصد از مطالبات که شامل یارانه حمایتی است با طی شدن مراحل حسابرسی و تشریفات قانونی پرداخت خواهد شد.

شیرزاد از پرداخت ۹۷.۲ درصد مطالبات چایکاران توسط سازمان چای خبر داد و در مورد خرید گندم نیز گفت که سازمان تعاون روستایی به عنوان مباشر با شرکت بازرگانی دولتی ایران همکاری می کند.

وی با اشاره به برنامه های سازمان تعاون روستایی در بهره گیری از روش های مدرن نظیر بورس برای عرضه محصولات کشاورزی،گفت:ایجاد شرکت های بازرگانی و صادرات و واردات در زیر مجموعه اتحادیه ها و تشکل های بخش کشاورزی با هدف تقویت زنجیره تولید تا بازار داخلی و خارجی و همچنین بهره مندی تولیدکنندگان از ارزش افزوده محصول خود در دستور کار سازمان تعاون روستایی قرار دارد.

شیرزاد با بیان این که وزارت جهاد کشاورزی تامین امنیت و سلامت غذایی را به طور همزمان دنبال می کند،ادامه داد:سازمان تعاون روستایی در زمینه های ارائه آموزش، برندسازی و همچنین تخصیص کد IR به محصولات کشاورزی با هدف استانداردسازی و رهگیری محصولات از مزرعه تا بازار، اتحادیه های تعاونی روستایی و تشکل های صنفی کشاورزی را که همه بخش خصوصی هستند،کمک رسانی می کند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین