|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۲۱۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶
برخی گزارش های امنیتی حاکی از عقب نشینی ناگهانی گروه های تروریستی تکفیری از داخل شهرک لبنانی عرسال به ارتفاعات مشرف بر این شهرک و تشدید درگیری ها در اطراف آن است.
برخی منابع خبری اعلام کرده اند که عناصر مسلح وابسته به گروه های تروریستی تکفیری داعش وجبهه النصره شب گذشته و در تاریکی از داخل شهرک عرسال عقب نشینی کرده و پرچم های آنها بر سردر خانه ها و ادارات و تیرهای انتقال برق باقی مانده است.

عناصر تکفیری تروریست روز شنبه گذشته با هجمه به شهرک عرسال لبنان و پایگاه ها و ایست و بازرسی های ارتش و نیروهای امنیتی لبنان، این شهرک و برخی پایگاه ها را اشغال و برمبنای آخرین آمار رسمی 14 نظامی را شهید، 86 تن را زخمی و 22 تن را اسیرکردند.

در حالیکه گفته می شود سه نظامی با وساطت هیات علمای مسلمان لبنان آزاد شده اند، همچنان از شمار واقعی شهدا ، زخمی ها و مفقودی ها اطلاعات موثقی منتشر نشده است.

خبرگزاری ملی لبنان دقایقی قبل و در آخرین خبر کوتاه خود اعلام کرد که عناصر تروریست مسلح در اطراف شهرک عرسال مستقر شده و تلاش می کنند تا باردیگر به پایگاه های ارتش در دو محور مرج حسان و وادی الارانب این شهرک حمله کنند.

گزارش های دیگر همچنین حاکی هستند که هم اکنون درگیری های شدید بین یگان های ارتش لبنان و باندهای تروریستی تکفیری در مناطق حومه و بلندی های مشرف بر شهرک عرسال بویژه وادی سوید، راس السرج ، عین عطا و وادی الرعیان ادامه دارد و دو طرف از سلاح های سنگین استفاده می کنند.

براساس این گزارش ها ، ارتش لبنان موفق شده است قبل از ظهر امروز یک حمله سنگین گروه های تروریستی تکفیری به یک پایگاه خود در منطقه عین الشعب در غرب شهرک عرسال را دفع و تلفات سنگینی را به آنها وارد کند.

برخی رسانه های لبنانی اعلام کرده اند که تروریست های تکفیری به پشت مرزهای سوریه عقب نشینی کرده اند اما منابع رسمی لبنانی تاکنونی آن را تایید نکرده اند.

هیات علمای مسلمان لبنان که مسئولیت تماس و مذاکره با گروه های تکفیری تروریستی را برعهده گرفته است، گروهی را امروز به همین منظور به عرسال می فرستد تا سه نظامی اسیر نزد تکفیری ها را بعداز رهایی تحویل بگیرد.

تاکنون سرنوشت نظامیان و نیروهای امنیتی ربوده شده توسط گروه های تروریستی تکفیری مشخص نیست و این سئوال مطرح است که آیا همچنان در خانه شیخ سلفی تندرو « مصطفی الحجیری» در عرسال هستند و یا تروریست ها آنها را برای فراهم کردن زمینه مبادله با زندانیان تروریست به مکانی خارج این شهرک منتقل کرده اند.

منابع خبری از اختلاف شدید بین عناصر تروریست عضو گروه تکفیری جبهه النشره با عناصر گروه تکفیری داعش خبر داده و گفته اند که عناصر جبهه النصره خاک لبنان را ترک و به سوریه رفته و اعضای داعش همچنان در ارتفاعات مشرف برعرسال مستقر و با نیروهای ارتش لبنان در حال جنگ هستند.

این گزارش حاکی است که تعدادی ازمردم عرسال بدنبال تیراندازی عناصر تروریست به سوی یک خودرو عمومی در شهرک عرسال کشته و یا زخمی شده اند.

« حسن الحجیری» مدیر اردوگاه « الوفاء» درشهرک عرسال و اعضای خانواده اش هم بدنبال اصابت گلوله توپ نزدیک منزلش زخمی شده اند.

« وائل ابوفاعور» وزیر بهداشت لبنان نیز اعلام کرد که تیمی پزشکی ماموریت یافته است تا زخمی های حمله تروریست های تکفیری به شهرک عرسال را درمان کند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین