|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۲۱۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶
اسقف کلیسای شرق آشور ایران گفت: برگزاری جشنواره بین المللی ورزشی و فرهنگی آشوریان ˈجام تموزˈ در ارومیه نشانگر وجود صلح، امنیت و آرامش در کشور ایران است.
اسقف نرسی بنیامین روز دوشنبه در حاشیه مسابقات جام تموز افزود: بسیار خوشحال و خرسندم که بار دیگر توفیق حضور در مراسم جام تموز را به دست آوردم و خدا را شاکرم در چهاردهمین دوره برگزاری این جشنواره بار دیگر شاهد شرکت میهمانان و ورزشکاران داخلی و خارجی هستیم.

وی اظهار کرد: شهر زیبای ارومیه و باشگاه آشور به عنوان نماد ایران عزیزمان همواره پذیرای برگزاری این جشنواره است و به خود می بالیم که در کشوری همچون ایران در کنار برادران و خواهران مسلمان خود زندگی می کنیم.

اسقف بنیامین ادامه داد: تلاش نماینده آشوریان ایران در مجلس شورای اسلامی در بین المللی کردن این جشنواره قابل تقدیر است و هر ساله شاهد برنامه ریزی های دقیق و اصولی در برگزاری آن هستیم.

اسقف کلیسای شرق آشور ایران گفت: امنیت موجود در کشور عزیزمان ایران را در هیچ یک از کشورهای منطقه مشاهده نمی کنیم و شاهدیم که تمامی ملت ایران در هر دین و مذهبی که باشند در کنار هم با همزیستی مسالمت آمیز به زندگی خود ادامه می دهند.

وی افزود: انجمن آشوریان ایران بیش از 14 سال است که این مسابقات را به صورت بین المللی برگزار می کند و حمایت و پشتیبانی دولت از این برنامه فرهنگی و ورزشی جای بسی مباهات و خرسندی دارد.

اسقف بنیامین گفت: سالهاست که تمامی آشوریان جهان طوری برنامه ریزی می کنند که در ماه تموز که همزمان با برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی به ایران عزیز سفر کنند و همگی اعلام می دارند که بهترین اوقات و لحظات خود را در کشور ایران سپری کرده و سفیران خوبی در اشاعه فرهنگ اصیل ایرانی به سایر کشورهای جهان هستند.

چهاردهمین جشنواره فرهنگی ورزشی جام تموز آشوریان جهان با حضور 275 ورزشکار از کشورهای عراق، گرجستان، ارمنستان، روسیه و دانمارک و ورزشکارانی از شهرهای تهران، اهواز و ارومیه در باشگاه انجمن آشوریان ارومیه برگزار می شود.

این جشنواره در شش رشته والیبال، بسکتبال، فوتبال، تنیس روی میز، شطرنج و تنیس خاکی و به مدت یک هفته روز انجام می شود.

مراسم جام تموز یکشنبه شب با اجرای دعای شکر اسقف نرسی بنیامین اسقف کلیسای شرق آشور ایران آغاز و سپس مشعل چهاردهمین دوره این مسابقات توسط یکی از ورزشکاران روشن شد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین