|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۲۱۱۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۰
پنج نفری که مرد ثروتمندی را در لارستان ربوده بودند تا از خانواده او پنج میلیارد تومان باجیگیری کنند به زندان محکوم شدند.
  پنج نفری که مرد ثروتمندی را در لارستان ربوده بودند تا از خانواده او پنج میلیارد تومان باجیگیری کنند به زندان محکوم شدند.

به گزارش روزنامه خبرجنوب،این گروگانگیری سال گذشته در لارستان اتفاق افتاد. پنج مرد که دو نفر از آنها اهل فارس بودند و دو نفر دیگر اهل استان های غرب کشور بودند. قصد داشت مرد ثروت را به گروگان بگیرد و از این راه پولی کلانی به جیب بزنند. طراح این آدم ربایی یکی از بستگان نزدیک گروگان بود. به همین دلیل از چند روز قبل رفت و آمد به این خانه او را زیر نظر گرفتند.

سوار بر خودروی خود جلوی هم پیچیدند و با تهدید او را سوار ماشین کردند. مرد ثروتمند که به درستی نمی دانست چه اتفاقی در حال رخ دادن است چاره ای نداشت جز اینکه به حرف آنان را گوش کند. آنها او را به زیر صندلی عقب ماشین کشاندند و به طرف شهر بیرم به راه افتادند.

هیچ کدام از اعضای خانواده مرد ثروتمند نمی دانستند او اسیر آدم ربایان شده است. اما چند روز بعد تماسی با خانواده وی گرفته شد که همه چیز را فاش کرد آدم ربایان در این تماس تهدید کرده بودند که اگر به خواسته های آنان بی توجهی شود گروگان شان را به قتل میرسانند.

آنها از خانواده گروگانشان خواسته بودند هر چه زودتر مبلغ پنج میلیارد تومان را به آنها بدهند. گروگانگیران همچنین تهدید کردند که اگر پلیس از این ماجرا بویی ببرد جان گروگانبه خطر می افتد. با وجود این تهدید ها خانواده این مرد عاقلانه ترین تصمیم را گرفتند و ماجرای مردان را به پلیس گزارش دادند. از همان موقع بود که گروه ویژه برای آزاد کردن مرد ۲۶ ساله تشکیل شد.

با توجه به سرنخ هایی که ماموران به دست آوردند،موفق شدند محل اختفای آنها را در بیرم لارستان شناسایی کنند، در چنین شرایطی ردیابی های دقیق تر ادامه یافت تا اینکه در جریان یکی از تماس ها ماموران توانستند در عملیاتیضربتی آدم ربایان را در منزلی در بیرم لارستان دستگیر کنند.

سرانجام این تلاش ها به نتیجه رسید و گروگانگیران دستگیر و گروگان را رها کردند. متهمان دستگیر شده انگیزه شان را از آدم ربایی، اخاذی از این خانواده ثروتمند اعلام کردند.

این پرونده در دادسرای لارستان رسیدگی و در نهایت با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شد این آدم ربایان با حکم دادگاه به زندان محکوم شدند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین