|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶
عضو كميسيون صنايع مجلس شوراي اسلامي گفت:
کد خبر: ۲۱۰۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹
كالايي كه يا صد در صد با فناوري ايراني در داخل توليد مي شود و يا با انتقال فناوري و مهندسي معكوس بيش از 50 درصد آن ايراني است، كالايي ايراني محصوب مي شود و بر اين اساس تعريف بسياري از خودروهاي عرضه شده به بازار داخل، ايراني محسوب مي شوند.
  عضو كميسيون صنايع مجلس شوراي اسلامي و رئيس كميسيون ويژه حمايت از توليد داخلي گفت: نهادهاي حاكميتي مانند مجلس و دولت بايد كمك كنند تا شرايط رقابت عادلانه براي خودروسازان داخلي فراهم شود.

به گزارش انتخاب؛ حمیدرضا فولادگر بابيان مطلب فوق افزود: بايد در قوانين بانكي، تسهيلات، جذب نقدينگي، تامين مالي، سرمايه در گردش و در مسائل مالياتي، بيمه اي و گمركي از توليدكنندگان حمايت لازم صورت گيرد.

وي اقدامات مقررات زدايي و برداشتن موانع از سر راه توليد داخلي و تسهيل كسب و كارها را از گام هاي مهمي دانست كه بايد در اين موارد به توليدكننده ها كمك شود تا كيفيت محصولات خود را ارتقا دهند.

فولادگر افزود: با توجه به اينكه امسال سال حمايت از توليد و كالاي ايراني است يكي از مهمترين عرصه ها، عرصه خودرو است.

وي در تعريف كالاي ايراني گفت: كالايي كه يا صد در صد با فناوري ايراني در داخل توليد مي شود و يا با انتقال فناوري و مهندسي معكوس بيش از 50 درصد آن ايراني است، كالايي ايراني محصوب مي شود و بر اين اساس تعريف بسياري از خودروهاي عرضه شده به بازار داخل، ايراني محسوب مي شوند.

رئيس كميسيون ويژه حمايت از توليد داخلي گفت: انتظار از مردم اين است كه كالاي ايراني را مصرف كنند و مشوق توليد داخلي و ملي باشند و از طرفي بايد بر كيفيت خودروها، خدمات پس از فروش و مرغوبيت به هنگام تحويل خودروها هم نظارت جدي تر صورت گيرد.

عضو كميسيون صنايع مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: در صنعت خودرو انتظار داريم كه خودروسازان با اصلاح ساختارها به سمت اجرايي كردن كامل اصل 144 قانون اساسي حركت كنند و محصولاتي را با كلاس هاي قيمتي و كيفيتي متنوع عرضه كنند و براي سوخت هاي جديد برقي و هيبريدي برنامه داشته باشند.

فولادگر گروه سايپا را از مهمترين گروه هاي خودرويي كشور دانست و گفت: مي دانيم كه سايپا خودروهاي باكيفيت توليد مي كند و بايد توان خود را در توليد و عرضه خودروهاي باكيفيت معطوف كند.
وي مي گويد: مردم ما علاقه مندند كه خودروهاي كلاس هاي قيمتي مختلف را استفاده كنند و برهمين اساس سايپا بايد براي جايگزين كردن خودروهاي كلاس قيمتي 20 تا 30 ميليون تومان محصول مناسبي عرضه كند و اين موضوع در برنامه هاي توليدي سايپا پيش بيني شده است كه اميدواريم بتواند رضايت مشتريان را جلب كند.

عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس در خصوص حمايت از توليدات داخلي افزود: در اين خصوص از قبل قانون وجود داشته است و قانون ارتقاي كيفي خودرو و حمايت از مصرف كنندگان در اين راستا است و بر همين اساس در قانون ارتقاي كيفي خودروها مجلس اجازه نداد كه تعرفه ها كاهش پيدا كند .

عضو كميسيون صنايع مجلس شوراي اسلامي گفت: برخي از نمايندگان مجلس طرحي را در حال ارائه دارند كه تعرفه هاي فعلي تصويب شود ولي به تدريج تعرفه ها كاهش يابد و با مشوق هاي لازم، خودروهاي داخلي به سمت ارتقاي كيفيت پيش بروند.

فولادگر افزود: معتقديم كه بايد به ارتقاي كيفيت خودروها و رفع موانع توليد كمك كرد و نظارت لازم صورت گيرد و به خودروسازان مهلت و فرصت داد و اين شيوه كه براي تحريم خودروهاي داخلي كمپين راه اندازي شود، نتيجه اي را در پي نخواهد داشت .

وي تاكيد كرد: معتقديم كه بايد قيمت گذاري از حالت دستوري خارج شود چون صنعت خودروي ما دولتي نيست. البته بايد سياست هاي اصل 144 به صورت كامل حاكم شود تا رقابت پذيري بخش خصوصي را شاهد باشيم.

فولادگر در خصوص افزايش قيمت خودروها تصريح كرد: اين واقعيت را بايد قبول داشت كه قيمت ها نهاده هاي توليد و مواد اوليه افزايش يافته است و تفاوت قيمت ارز هم وجود دارد و اميدواريم كه صنعت خودرو تا مي تواند با فزايش بهره وري اين موضوع را جبران كند و سعي كند با افزايش بهره وري و بهبود كيفيت، حداقل افزايش قيمت ها را شاهد باشيم.

 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین