|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۱
کد خبر: ۲۰۹۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
درباره موضوع انسانی نیز در این پیش‌نویس بر ادامه آتش‌بس تأکید شده و از تمامی کشورهای عضو خواسته شده از نفوذ خود برای اجرای آتش‌بس استفاده کنند.
فرانسه، آمریکا و انگلیس روز شنبه پیش نویس قطعنامه‌ای را درباره سوریه در شورای امنیت ارائه کردند.

 به نقل از روزنامه عربستانی ایلاف، این پیش‌نویس قطعنامه شامل ایجاد مکانیزم جدید تحقیقات درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه است. قرار است مذاکرات درباره پیش‌نویس قطعنامه فردا (دوشنبه) آغاز شود. هنوز موعدی برای رأی گیری تعیین نشده است و پاریس خواهان زمان بیشتر برای انجام مذاکرات واقعی است.

این نخستین باری است که پیش‌نویس قطعنامه‌ای در شورای امنیت پیشنهاد می‌شود که تمامی جوانب شیمیایی، انسانی و سیاسی بحران سوریه را در نظر گرفته است.

در رابطه با موضوع شیمیایی، این پیش‌نویس قعطنامه هرگونه استفاده از سلاح شیمیایی را محکوم می‌کند و بر لزوم تأسیس مکانیزم مستقلی برای تحقیقات و مشخص کردن مسؤولیت‌ها تأکید می‌کند.

همچنین در این پیش‌نویس از سوریه خواسته شده با سازمان منع تسلیحات شیمیایی همکاری کامل داشته باشد.

درباره موضوع انسانی نیز در این پیش‌نویس بر ادامه آتش‌بس تأکید شده و از تمامی کشورهای عضو خواسته شده از نفوذ خود برای اجرای آتش‌بس استفاده کنند.

در این پیش‌نویس همچنین بر لزوم رسیدن کمک‌های بشردوستانه به تمامی مناطق سوریه تأکید شده است.

درباره موضوع انسانی نیز در این پیش‌نویس از طرف‌های سوری خواسته شده با حسن نیت و بدون پیش‌شرط وارد مذاکرات شوند.

در این پیش‌نویس از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل خواسته شده ظرف ۱۵ روز از تصویب این قطعنامه گزارشی درباره اجرای آن بدهد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین