کد خبر: ۲۰۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸
‌رئیس بسیج رسانه‌ی خراسان‌جنوبی گفت: جهاد دانشگاهی حلقه‌ی واصل میان دانشگاه و صنعت است.

«سجاد رضایی» با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی متشکل از دو بحث جهاد و دانشگاه است، گفت: واژه‌ی جهاد به جامعه‌ای اطلاق می‌شود که باعث افزایش توقعات می‌شود و نگاه ویژه‌ای نسبت به آن جامعه به وجود می‌آید.

وی با اشاره به راه‌اندازی جهاد سازندگی در اوایل انقلاب، افزود: با تشکیل جهاد دانشگاهی نقش جهاد در ترویج ابعاد فرهنگی موثر واقع شد.

رئیس بسیج رسانه‌ی خراسان‌جنوبی با اشاره به نگاه ویژه‌ی مقام معظم رهبری به جهاد دانشگاهی، تصریح کرد: از دیدگاه مقام معظم رهبری جهاد دانشگاهی جایگاه بالایی دارد و مقام معظم رهبری نگاه ویژه‌ای به جهاد دانشگاهی دارند.

رضایی با اشاره به اینکه در بحث مسائل فرهنگی باید نگاه جامعی وجود داشته باشد، تصریح کرد: برای انجام کار فرهنگی یک نهاد خاص نمی‌تواند متولی آن باشد بلکه باید همه‌ی نهادها با همکاری یکدیگر در راستای انجام کار فرهنگی تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی باید در زمینه‌ی مباحث فرهنگی کار کند، گفت: جهاد دانشگاهی باید کارهای پژوهشی در راستای فرهنگ و کار کارشناسی در حوزه‌ی فرهنگ انجام دهد.

رئیس بسیج رسانه‌ی خراسان‌جنوبی افزود: در حوزه‌های فرهنگی باید کار کارشناسی پژوهشی انجام تا علل و آسیب‌های فرهنگ شناسایی شود.

رضایی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی باید در بخش آموزش نیز کار فرهنگی انجام دهد و کارگاه‌های عفاف و حجاب نیز در جهاد دانشگاهی برگزار شود.

وی در خصوص نقش جهاد دانشگاهی در تحقق شعار سال تصریح کرد: جهاد دانشگاهی باید در خصوص شعار سال طرح موضوع کند، چون اقتصاد و فرهنگ در حوزه‌ی کاری جهاد دانشگاهی است.

رئیس بسیج رسانه‌ی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در سیستم کلان اقتصادی استان تقسیم‌بندی اقتصادی وجود ندارد، افزود: جهاد دانشگاهی با یک نگاه جامع و انجام کار پژوهشی می‌تواند این تقسیم‌بندی را به وجود آورد.

رضایی با اشاره به اینکه در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در نظام اسلامی مشکلی وجود ندارد، گفت: تنها چیزی که باعث سالم‌سازی فضای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می‌شود منشور و چارچوبی است که در دین اسلام تعریف شده است.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی می‌تواند در قالب کارگاه‌های آموزشی و بحث رسانه‌ای به سالم‌سازی فضای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بپردازد و در چارچوب اعتقادی که در اسلام تعریف شده بپردازد.

رئیس بسیج رسانه‌ی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه نهادهایی از جمله جهاد دانشگاهی نتواسته نقش خود را معرفی کند، گفت: جهاد دانشگاهی باید نیازهای استان را برآورده کند و با شناخت مشکلات استان برای برطرف کردن این مشکلات در جامعه گام بردارد.

رضایی با اشاره به اینکه هم‌اکنون میان علم و صنعت فاصله افتاده است، تصریح کرد: در حال حاضر حلقه‌ی واصل بین علم و صنعت وجود ندارد و جهاد دانشگاهی می‌تواند حلقه‌ی واصل بین علم و صنعت باشد.

وی با اشاره به جایگاه نسبتاً خوب جهاد دانشگاهی، تصریح کرد: همان واسطه‌های بین دانشگاه و صنعت باید بین دانشگاه و جامعه نیز باشد، چون بسیاری از حوزه‌های اجتماعی مربوط به بحث اجتماعی می‌شود که باید مورد توجه واقع شود.

رئیس بسیج رسانه‌ی خراسان‌جنوبی ادامه داد: دانشگاه باید علوم‌انسانی خود را بازتعریف اسلامی کند و براساس آن فعالیت داشته باشد و جهاد دانشگاهی می‌تواند در این زمینه وارد شود.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین