|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۲۰۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵
جمعی از علما و نمایندگان گروه های فلسطینی مقیم لبنان در دیدار با معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه ، از حمایت های بی دریغ و فراگیر مقام معظم رهبری و دولت جمهوری اسلامی ایران و راهپیمایی با شکوه ملت ایران در روز جهانی قدس قدردانی کردند.
نمایندگان گروه های مختلف فلسطینی در لبنان روز شنبه شامل ائتلاف مقاومت و گروه های زیرمجموعه سازمان آزادیبخش فلسطین، همراه چند تن از علمای فلسطینی با حضور در سفارت ایران در بیروت، با « حسین امیرعبداللهیان» معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت وگو کردند.

اعضای هیأت فلسطینی ضمن تمجید از حضور باشکوه مردم ایران در راهپیمایی میلیونی روز جهانی قدس و گرامی داشتن یاد حضرت امام خمینی (ره)، از حمایت های بی دریغ و فراگیر دولت و ملت ایران از همه آزادی خواهان جهان بویژه ملت ستمدیده فلسطین قدردانی کردند.

حاضران به نمایندگی از ملت فلسطین، با درود به مجاهدان سرافراز مقاومت و مردم صبورغزه و کرانه غربی از همه حامیان فلسطین بویژه جمهوری اسلامی ایران، سوریه، عراق و مقاومت لبنان به خاطر کمک همه جانبه، ثمربخش و مستمر به مردم فلسطین برغم تحمل فشارهای زیاد ازسوی حامیان رژیم صهیونیستی تقدیر کردند.

نمایندگان ملت فلسطین همچنین از تحرک گسترده مقامات عالی و دستگاه دیپلماسی ایران در سطوح مختلف تمجید و ابراز امیدواری کردند فلسطین در پرتو حمایت های جمهوری اسلامی ایران به بهترین شکل ممکن حقوق خود را احقاق کند.

نمایندگان گروه های فلسطینی همچنین خاطرنشان کردند که فلسطینی های ساکن داخل و خارج وطن برغم دشواری های موجود و تحمل خسارت های جانی و مالی گسترده، حاضر نیستند به شروط غیرمنصفانه طراحان آتش بس که تضمین نجات رژیم اشغالگر است، تن بدهند، بخصوص در زمانی که در عرصه نبرد شاهد به بار نشستن ایستادگی خود هستند.

به گفته نمایندگان مردم فلسطین، آمریکا با طرح آتش بس بدنبال خلع سلاح مقاومت به بهانه احداث بندر و فرودگاه بین المللی برای باریکه غزه است، کما اینکه دیگر کشورهای فعال شده در زمینه آتش بس، سعی دارند با شگردهای گوناگون از تامین خواسته اصلی مردم در شرایط فعلی یعنی لغو کامل و دائمی محاصره غزه طفره روند.

در این دیدار، طرفین بر ضرورت هوشیاری در برابر دسیسه های تفرقه افکنانه دشمن تاکید و موضعگیری عده زیادی از اعضای مجلس نمایندگان لبنان مبنی بر افشای خطر داعش و دیگر گروهک های تروریست بر قضیه فلسطین را اقدامی سازنده توصیف کردند.

معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه و« محمد فتحعلی » سفیر ایران در لبنان نیز با تاکید بر اهمیت والای قضیه فلسطین نزد دولت و ملت ایران، توصیه همه مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر هوشیاری در برابر دسیسه های دشمنان و لزوم تقویت روزافزون وحدت اسلامی را یادآور شده و بر ادامه حمایت بی دریغ از فلسطین تا آزادسازی کل فلسطین تاکید کردند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین