|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۲۰۵۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
بدین ترتیب سه فیلم کمدی، یک فیلم با مضمون انقلاب اسلامی و مدافعین حرم، دو فیلم با مضمون اجتماعی و یک فیلم انیمیشن در نوروز 97 اکران می‌شود.
فیلم‌های سینمایی به وقت شام، لاتاری، لونه زنبور، مصادره، فیلشاه، خرگیوش و فراری در نوروز 97 اکران می‌شوند.

 هرچند هنوز شورای صنفی نمایش به‌صورت قطعی اسامی فیلم‌های اکران نوروز 97 را اعلام نکرده است اما براساس پیگیرهای خبرنگار ما از دفاتر پخش و تهیه‌کنندگان فیلم‌ها، اکران فیلم‌های "به وقت شام" به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا و سرگروهی پردیس کورش، "لاتاری" به کارگردانی محمدحسن مهدویان و سرگروهی استقلال، "لونه زنبور" به کارگردانی بروز نیک‌نژاد و سرگروهی سینما ایران، "مصادره" به کارگردانی مهران احمدی و سرگروهی سینما جوان، "انیمیشن فیلشاه" به کارگردانی هادی محمدیان و سرگروهی پردیس آزادی، "خرگیوش" به کارگردانی‌ مانی باغبانی و سرگروهی پردیس سینمایی زندگی و "فراری" به کارگردانی علیرضا داودنژاد به سرگروهی سینما ماندانا در نوروز 97 اکران شود و به احتمال فراوان اکران این فیلم‌ها از روز چهارشنبه 23 اسفند آغاز می‌شود.

بدین ترتیب سه فیلم کمدی، یک فیلم با مضمون انقلاب اسلامی و مدافعین حرم، دو فیلم با مضمون اجتماعی و یک فیلم انیمیشن در نوروز 97 اکران می‌شود.

بابک حمیدیان نیز به عنوان بازیگر سه فیلم در اکران نوروزی دارد.

   به وقت شام

به وقت شام نوزدهمین فیلم سینمایی ابراهیم حاتمی‌کیاست. فیلم قصه دو خلبان ایرانی را روایت می‌کند که قصد دارند مردم را از محاصره داعش خارج کنند اما با سقوط هواپیما آن‌ها به سرنوشتی عجیب دچار می‌شوند.

هادی حجازی فر و بابک حمیدیان در کنار بازیگران سوری و لبنانی در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند. به وقت شام در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر در ۸ بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد و توانست ۳ سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی، بهترین موسیقی و بهترین صداگذاری را دریافت کند.

 لاتاری

لاتاری سومین فیلم محمدحسن مهدویان است. مهدویان در گرفتن پروانه ساخت فیلمش با مشکلات زیادی همراه شد اما سرانجام توانست پروانه ساخت بگیرد و فیلم را بسازد. لاتاری به موضوع قاچاق دختران ایرانی به کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌پردازد.

هادی حجازی فر، جواد عزتی، ساعد سهیلی، زیبا کرمعلی، حمید فرخ نژاد، نادر سلیمانی و مهدی زمین پرداز بازیگران اصلی فیلمی هستند.

لاتاری در جشنواره فیلم فجر مورد بی‌مهری داوران قرار گرفت و همین مسئله جنجال‌های زیادی به پا کرد.

لونه زنبور

فیلم سینمایی لونه زنبور به کارگردانی برزو نیک‌نژاد و تهیه‌کنندگی سعید خانی با بازی محسن کیایی، پژمان جمشیدی و بهاره کیان افشار ساخته شده و در جشنواره فیلم فجر به نمایش درنیامده است.

 فیلم لونه زنبور داستان دو سارق خرده‌پاست که با تحویل گرفتن جعبه‌ای وارد ماجرایی بزرگ می‌شوند.

     مصادره

فیلم سینمایی مصادره اولین فیلم مهران احمدی در مقام کار گردان است. داستان مصادره از دهه ۵۰ آغاز می‌شود و داستان یک ساواکی با بازی رضا عطاران است که درگیر ماجراهایی می‌شود. فیلم اشاره‌هایی به وضعیت امروز دارد و بابک حمیدیان با بازی در نقش فردی به نام خاوندی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

رضا عطاران، بابک حمیدیان، هومن سیدی، میرطاهر مظلومی، هادی کاظمی و مزدک میرعابدینی از بازیگران اصلی فیلم هستند.

    فیلشاه

هادی محمدیان و حامد جعفری (کارگردان و تهیه‌کننده) بعد از ساخت فیلم شاهزاده روم که با استقبال همراه شد، فیلم سینمایی فیلشاه را ساختند که در جشنواره فیلم فجر نیز به نمایش درآمد.

داستان فیلشاه در جنگلی در آفریقا رقم می‌خورد. رئیس گله فیل‌ها صاحب فرزندی می‌شود که همه انتظار دارند جانشین رئیس گله باشد، اما برخلاف تصور همه شادفیل بسیار دست و پا چلفتی است و هیکل گنده‌اش همیشه سبب تخریب و خرابکاری می‌شود.

   خرگیوش

فیلم سینمایی خرگیوش به کارگردانی مانی باغبانی و تهیه‌کنندگی حبیب اسماعیلی با بازی بابک حمیدیان، سیامک انصاری، جواد عزتی، پانته‌آ سیروس و مانیا علیجانی با حضور همایون ارشادی، امید روحانی، ملیکا شریفی نیا و مینا ساداتی ساخته شده است. خرگیوش طنز متفاوتی دارد و تاکنون در هیچ کجا به نمایش عمومی درنیامده است.

فراری

فیلم سینمایی فراری به کارگردانی علیرضا داودنژاد با بازی محسن تنابنده، ترلان پروانه و سیامک صفری درباره دختری است که از شهرستان به تهران می‌آید و تلاش می‌کند با خودروی فِراری هشت میلیاردی، عکس یادگاری بگیرد و درگیر ماجراهایی می‌شود.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین