|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۲۰۵۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱
حامیان محمد بن سلمان در انگلیس با نصب پوستر روی خودرو‌ها و اجاره بیلبورد‌ها در مسیر حرکت ولیعهد عربستان، به وی خوش آمد گفتند.
حامیان محمد بن سلمان در انگلیس با نصب پوستر روی خودرو‌ها و اجاره بیلبورد‌ها در مسیر حرکت ولیعهد عربستان، به وی خوش آمد گفتند.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه ایندیپندنت، در حالی که بسیاری از معترضان انگلیسی با نصب بنرهایی در نقاط مختلف لندن، سفر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به انگلیس را محکوم کرده اند، برخی از حامیان معمار جنگ یمن در اقدامی «عجیب»با نصب پوستر روی خودروها و اجاره بیلبورد های معمولی و دیجیتالی در مسیر فرودگاه هیترو به مرکز لندن به ولیعهد عربستان خوش آمد گفته اند.



آنها همچنین با ایجاد هشتگ «خوش آمدی ولیعهد عربستان سعودی» ضمن حمایت از سیاست های محمد بن سلمان، اعلام کردند او کسی است که تغییرات را به عربستان آورده است. گفته می شود هدف اصلی حامیان بن سلمان، تغییر چهره سیاسی او به عنوان کسی است که اصلاحات انجام می دهد.

محمد بن سلمان قرار است در سفر خود به انگلیس با «ترزا می»، نخست وزیر این کشور و «ملکه الیزابت» دیدار کند.

پیش از این، گروه های حامی حقوق بشر و مخالفان جنگ در یمن با برگزاری تجمعات اعتراض آمیز در لندن، مخالفت خود را با سفر بن سلمان به انگلیس اعلام کردند. همچنین آنها با جمع آوری امضا خواستار لغو سفر وی به این کشور شده بودند که اقدامات آنها به سرانجام نرسید.


فعالان حقوق بشر در انگلیس با انتشار بیانیه ای اعلام کردند او (محمد بن سلمان) کسی است که جنگ در یمن را راه اندازی کرد؛ دستور محاصره بنادر را صادر کرد و با مسدود کردن مسیرهای زمینی و هوایی از ارسال مواد غذایی، دارو و مایحتاج اولیه به مردم بی گناه یمن جلوگیری کرد. بر اساس قوانین بین المللی، استفاده از حربه گرسنگی به عنوان یک سلاح جنگی، نقض قوانین بین المللی است و طرف مقابل جنایتکار جنگی محسوب می شود.

فعالان حقوق بشر در انگلیس از سازماندهی تظاهرات گسترده در روز چهارشنبه همزمان با سفر ولیعهد عربستان به این کشور خبر دادند. آنها همچنین بارها از دولت انگلیس به دلیل تامین سلاح عربستان برای جنگ در یمن، انتقاد کرده اند.

عربستان سعودی در سال 2015 با ایجاد یک ائتلاف بین المللی به بهانه مبارزه با تروریسم، جنگ نابرابری را علیه مردم یمن آغاز کرده است. حمله های نظامی عربستان به شهرهای یمن تاکنون موجب کشته شدن هزاران نفر از مردم این کشور کوچک مسلمان شده است. این در حالی است که همزمان با آغاز جنگ در یمن، حجم صادرات سلاح از انگلیس به عربستان با رشد 500 درصدی به بالاترین سطح خود طی چند سال اخیر رسیده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین