|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۸
کد خبر: ۲۰۳۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵
وزارت خارجه کره شمالی هم در بیانیه ای آورده است که آمریکا با این اقدامات خطرناک و گستاخانه خود مسوول همه پیامدها و عواقب فاجعه بار در شبه جزیره کره و هر جنگی است که در منطقه درگیرد.
کره شمالی امروز یکشنبه اعلام کرد که تحریم های سرسختانه دولت دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا علیه این کشور به منزله اعلان جنگ است.

ترامپ هفته گذشته فهرستی از تحریم ها را اعلام کرد که 50 شرکت و کشتی از کره شمالی و چین و چند کشور دیگر را شامل می شود.

کره شمالی تاکید کرده است که تحریم هایی که ترامپ علیه این کشور اعلام کرده است حرکتی جنگی محسوب می شود که بیش از هر زمان دیگری خطر بروز درگیری در شبه جزیره کره را افزایش می دهد.

خبرگزاری کره شمالی از قول یک سخنگوی وزارت خارجه این کشور که نامی از وی برده نشده آورده است که هر گونه دست اندازی به تملکات کره شمالی و مسدود کردن و به محاصره در آوردن کشتی های این کشور با سوء استفاده از این تحریم ها از دیدگاه پیونگ یانگ به معنای اعلان جنگ است.

کره شمالی افزوده است که آمریکا با تحریم های جدید خود که به اذعان بسیاری سنگین ترین تحریم ها علیه پیونگ یانگ محسوب می شود ، ابرهای جنگ و رویارویی نظامی را به منطقه می کشاند.

این سخنگو تسلیحات اتمی کشورش را شمشیر عدالت توصیف کرد و گفت که تنها با تملک قدرت نظامی هسته ای است که می توان با تهدیدهای آمریکا مقابله کرد.

وزارت خارجه کره شمالی هم در بیانیه ای آورده است که آمریکا با این اقدامات خطرناک و گستاخانه خود مسوول همه پیامدها و عواقب فاجعه بار در شبه جزیره کره و هر جنگی است که در منطقه درگیرد.

کره شمالی می گوید که آمریکا با این تحریم های جدید خود درصدد محاصره دریایی کامل پیونگ یانگ و جلوگیری از کلیه معاملات تجاری دریایی این کشور است.

در اثنای هشدارهای امروز وزارت خارجه کره شمالی ، کیم یونگ چول رییس هیات این کشور در مراسشم اختتامیه بازی های المپیک زمستانی کره جنوبی به مون جایه این رییس جمهور این کشور گفت که کره شمالی مایل است گفت و گوهایی با آمریکا انجام دهد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین