|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۱۹۸۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱
وی با بیان اینکه ملت ایران از ارتقای وضعیت گردشگری به نشاط و توسعه می رسد، ادامه داد: دو موضوع مهمی که مساله اصلی وزارت کار است یعنی ایجاد اشتغال و افزایش رفاه عمومی و رفع فقر، هر دو با توسعه گردشگری قابل دسترسی است.
  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سرعت اشتغال در گردشگری 2.5 برابر سایر بخش ها است و صنعت گردشگری رتبه اول اشتغال زایی را در کشور دارد.

 علی ربیعی روز سه شنبه در آیین گشایش یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران افزود: آثار سیاسی گردشگری جنبه ای است که کمتر به آن توجه شده اما از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه ملت ایران از ارتقای وضعیت گردشگری به نشاط و توسعه می رسد، ادامه داد: دو موضوع مهمی که مساله اصلی وزارت کار است یعنی ایجاد اشتغال و افزایش رفاه عمومی و رفع فقر، هر دو با توسعه گردشگری قابل دسترسی است.

ربیعی تاکید کرد: بحث خدمات گردشگری موضوع مهمی است که باید قوانین تشویقی برای آن وضع شود که این منجر به ارزش افزوده و اشتغال می شود.
وی ادامه داد: در شورای اشتغال برای توسعه درست گردشگری هفت مسیر گردشگری در ایران را استخراج کرده ایم که باید توسعه گردشگری بر روی پایه های آن بنا شود.
ربیعی گفت: رتبه اول میزان اشتغال در سال 95 به صنعت گردشگری اختصاص داشته با اینکه در آن زمان این صنعت کمتر مورد توجه بوده است.

** به جای ساختن هتل روی جاذبه ها کار کنیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: باید به جای تمرکز روی هتل سازی بر روی جاذبه ها کار کنیم چون گردشگران خارجی برای اقامت در هتلپنج ستاره به ایران نمی ایند بلکه شیفته جاذبه های ایران هستند.

وی اضافه کرد: اقامت فقط یک فصل از دفتر گردشگری است و در زنجیره گردشگری باید اصلاح وضعیت تورگردان ها، حمل ونقل، امنیت و بازاریابی و تبلیغات را در اولویت قرار دهیم.

ربیعی گفت: در شورای اشتغال کشور زمینه همکاری مشترکی با سازمان میراث فرهنگی برای تقویت گردشگری داریم ضمن اینکه توسعه گردشگری در شهرها و روستاهای کوچک باعث ایجاد اشتغال و سبب مهاجرت معکوس خواهد شد.

یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران امروز(سه شنبه) با حضور علی اصغر مونسان معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران در فضایی به مساحت 41 هزار متر مربع با حضور 500 شرکت داخلی و خارجی افتتاح شد و ششم بهمن ماه پایان می یابد.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین